از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51111

84 بازدید

جلال میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: اما حرکتی که دوشنبه هفته گذشته در بازار تهران شکل گرفت این پیام را در خود داشت که این تفکیک امکانپذیر نیست و امیدوارم مخالفان دولت که درصدد هستند با جهت دهی نارضایتی ها، دولت را تضعیف کرده و زمینه کناره گیری رئیس […]

جلال میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: اما حرکتی که دوشنبه هفته گذشته در بازار تهران شکل گرفت این پیام را در خود داشت که این تفکیک امکانپذیر نیست و امیدوارم مخالفان دولت که درصدد هستند با جهت دهی نارضایتی ها، دولت را تضعیف کرده و زمینه کناره گیری رئیس جمهور را فراهم کنند از این اقدامات خود دست بردارند و بیش از این فرصت سوزی نکنند.
وی تاکید کرد: مسبب وضع موجود برجام و یا دولت نیست و ناشی از فشارهای بیرونی است بنابراین بجای اینکه خود را درگیر اختلافات داخلی کنیم باید انسجامی را شکل دهیم که بتوانیم فشارها را دفع کنیم.
نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ دنبال تحریم های شدید و فلج کننده علیه جمهوری اسلامی است بنابراین اشتباه راهبردی و خطای غیر قابل گذشت این است که مخالفان دولت در کنار فشارهای بیرونی، فشارهای داخلی را تشدید کنند تا انسجام و کنترل امور از دست برود.
میرزایی با بیان اینکه اولین قربانیان این راهبرد خود آنها هستند، تاکید کرد: باید سیاست های ترامپ را جدی قلمداد کرده و با همفکری و انسجام داخلی، تدابیر واقعی برای خنثی کردن نقشه های ترامپ و کاهش فشارهای بین المللی اتخاذ کنیم.
وی یادآور شد: برخی از اقتصاددانان رشد نقدینگی را عامل اصلی بی ثبات شدن بازار ارز عنوان می کنند اما باید توجه داشت که این عامل پیش از این نیز وجود داشته است بنابراین به صورت قطع اقدامات خارجی و فشارهای دولت ترامپ باعث ایجاد مشکل شده است.
**تیم اقتصادی دولت باید متناسب با شرایط پیش رو تغییر کند
نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهور برای تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: واقعیت این است که از زمان معرفی کابینه در سال گذشته تا کنون اکثریت نمایندگان مجلس نظر مثبتی به تیم اقتصادی نداشته و خواهان تغییر هستند.
میرزایی با بیان اینکه در شرایط کنونی نوعی تردید و انتظار در تیم اقتصادی دولت دیده می شود، گفت: انتظار مردم و نمایندگان مجلس این است که متناسب با شرایط پیش روی کشور، تیم اقتصادی دولت تغییر کند.
وی یادآور شد: اما بر عکس عمل شد و نه تنها تغییری ایحاد نشد که وزیری مانند علی طیب نیا که مورد موافقت مجلس بود کنار گذاشته شد.
وی تاکید کرد: نارضایتی از عملکرد تیم اقتصادی دولت به پیش از تصمیم ترامپ به خروج از برجام بازمی گردد اما اکنون که آمریکا مهلت تعیین کرده انتظار این است که متناسب با شرایط جدید تدابیر لازم اتخاذ شود.
نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالیکه با توجه به نارضایتی مردم، نمایندگان انتظار خواهان اتخاذ تدابیر مناسب هستند در تیم اقتصادی دولت تردید وجود دارد و منتظر هستند که ببینند شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت.
میرزایی اضافه کرد: بنابراین تعدادی از نمایندگان مجلس امروز طی نامه ای از رئیس جمهور خواستند که پیش از استیضاح، متناسب با شرایط پیش رو و همچنین در نظر گرفتن وضعیت کنونی نسبت به تغییر تیم اقتصادی اقدام کند.
به گزارش خطرنگار، ۱۸۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری اولتیماتوم دادند تا قبل از تصمیم مجلس، نسبت به تغییر فوری تیم اقتصادی دولت اقدام کند.
۶۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


مجلس


نماینده ایلام

نظرات بسته شده است.