از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51019

70 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمدرضا صالحی صبح جمعه در نشستی با منتخبان شهرستان جاجرم با بیان اینکه امروز حرکتی وحدت شکن برای تضعیف بنیه اقتصادی کشور شکل گرفته است، افزود: برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، همه مسئولیت داریم.وی ادامه داد: بهار امسال ۲۰درصد بیش از سال گدشته، ارز به واردات تخصیص یافت و […]

به گزارش خطرنگار، محمدرضا صالحی صبح جمعه در نشستی با منتخبان شهرستان جاجرم با بیان اینکه امروز حرکتی وحدت شکن برای تضعیف بنیه اقتصادی کشور شکل گرفته است، افزود: برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، همه مسئولیت داریم.
وی ادامه داد: بهار امسال ۲۰درصد بیش از سال گدشته، ارز به واردات تخصیص یافت و بی انصافی است که با دلار ۴۲۰۰ تومانی واردات انجام شود ولی کالاها به نرخ آزاد به مردم عرضه شود.
صالحی اضافه کرد: گرانی اجناس بویژه کالاهای اساسی هیچ مبنایی ندارد چون تمام ارز موردنیاز واردکنندگان به نرخ های رسمی ۳۸۵۰ یا ۴۲۰۰ تومان تامین شده است.
وی به حمایت های مسئولان عالی قوه قضائیه از برنامه های دولت اشاره کرد و از دستگاه قضا خواست با سودجویان و گرانفروشان که آگاهانه یا ناآگاهانه در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند، به طور جدی و قاطعانه برخورد کند.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی تاکید کرد: برای حفظ عزت، شرافت، اقتدار، جمهوریت، اسلامیت، فرهنگ و هویت خود باید با تقویت اتحاد ملی، منسجم و مخلصانه گام برداریم و پیش برویم.
صالحی همچنین با یادآوری موفقیت های سال گذشته استان در حوزه اقتصادی نظیر کسب رتبه نخست نرخ مشارکت اقتصادی کشور، رتبه چهارم استان های با نرخ بیکاری پایین، ضریب جینی بهتر از میانگین کشوری و نظایر آن، به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت دولت در بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اشتغال روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت، به خراسان شمالی اختصاص یافته است؛ بنابراین انتظار داریم متقاضیان اشتغال منتظر کار دولتی نمانند و با کسب مهارت های حرفه ای لازم، از این تسهیلات بهره گیرند.
استاندار به سفر اخیر وزیر کشور به استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: دکتر رحمانی فضلی در این سفر با اعتقاد به توانمندی مردم و مسئولان خراسان شمالی، این استان را پایلوت استان عاری از اعتیاد اعلام کرد تا با تدوین و اجرای برنامه های لازم، طی ۲ سال این امر محقق شود.
شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد واقع شده که مجتمع آلومینا یکی از واحدهای صنعتی مهم استان در این دیار واقع است.
۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


کمک به دولت


تهدیدهای آمریکا


استاندار خراسان شمالی

نظرات بسته شده است.