از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 50452

81 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی از مسئولان خواست نسبت به رفع مشکل اصناف گام اساسی بردارد چرا که این اقدام امید دشمنان قسم خورده را به یأس تبدیل خواهد کرد.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی از مسئولان خواست نسبت به رفع مشکل اصناف گام اساسی بردارد چرا که این اقدام امید دشمنان قسم خورده را به یأس تبدیل خواهد کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری نوسانات ایجاد شده در بازار تأکید کرد: با توجه به نوسانات شدید قیمت و بی‌ثباتی در بازار از تیم اقتصادی دولت می‌خواهم تا با تشکیل جلسه فوری نسبت به مردم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

** سود سکه پیش فروش به جیب عده خاصی می رود
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه درمجلس نیز در تذکر شفاهی از رییس جمهوری و تیم اقتصادی خواست به بازار رفته و شخصا ملزومات اولیه خود را تهیه کنند تا ببینند اوضاع بازار از چه قرار است و مردم توانایی تهیه اقلام اولیه خورد و خوراک خود را ندارند.
وی افزود: کار کارشناسی در دولت برای امور اقتصادی صورت نمی‌گیرد چنانچه تعدادی سکه پیش‌فروش می‌شود که سود آن صرفا به جیب عده خاصی می‌رود اما بعد از آن توپ به زمین مجلس انداخته می‌شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید از نزدیک با مردم حرف بزند تا مردم ما نمایندگان مجلس را مسئول ندانند چرا که کار اجرا در دست دولت است و ما نقشی در تصمیمات اجرایی نداریم.

** انتظار معجزه از دولت نداریم
همحسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: انتظار معجزه از دولت نداریم، اما انفعال در دولت در قبال مسائل و سوءتدبیرها قابل تامل است. این چه تدبیری است که به واردات کالاهای غیر استراتژیک دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت شود و واردکننده کالای وارده را به معادل ارز رقابتی به مردم بفروشد.
وی با یادآوری این که آیا افکار مربوطه به حک شدن سایت مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت و واردات ۲۰ هزار خودرو خارجی صحت دارد، ادامه داد: اگر این موضوع صحت دارد چرا دولت پاسخگو نیست و اگر صحت ندارد چرا دولت رسما آن را تکذیب نمی کند.

** دولت برای رفع مشکلات جدیت بیشتری داشته باشد
بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: بنده بارها از پشت تریبون مجلس به رییس جمهوری تذکر داده‌ام چرا که وضع اقتصادی مردم را به شدت در مضیقه قرار داده است همچنان که به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنیم شاهد مشکلات مالی مردم فاقد شغل هستیم و این در حالی است که از سوی تیم اقتصادی دولت اقدامی مشاهده نمی‌شود که بتوانیم با اشاره به آن در مقابل ملت شرمسار نباشیم.
وی ادامه داد: هم اکنون شاهد وعده‌های رویایی پیوسته و بدون پشتوانه دولتمردان هستیم و این در حالی است که انتظار می‌رود آنها در پی رفع مشکلات اقتصادی موجود باشند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی باید برای رفع مشکلات مردم جدیت بیشتری داشته باشد تا ما نیز از لحاظ عملی بتوانیم به مردم پاسخگو باشیم.

** رییس جمهوری علت افزایش بی رویه قیمت ها را به مردم توضیح دهید
سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی هم در تذکری از رییس جمهوری خواست برهم ریختگی اقتصادی روزهای اخیر و افزایش بی رویه روزانه قیمت ها که نشانه ناکارآمدی تیم اقتصادی است را برای مردم توضیح دهد.

** وزیران خسته کنار گذاشته شوند
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از آیت الله آملی لاریجانی و رییس مجلس خواست تکلیف وضعیت شغلی اعضای شورای حل اختلاف رکه کار دستگاه قضایی را پیش می برند، مشخص کنند.
این نماینده مجلس خطاب به روحانی گفت: برخی وزیران شما خسته و بی انگیزه شده اند حتی خودشان می خواهند که کنار گذاشته شوند با این وجود نمی دانیم چرا اصرار به ماندن آن ها دارید.

** آشفتگی این روزهای بازار نتیجه روانی تحریم ها است
محسن علوی نماینده مردم لامرد در مجلس هم در تذکر شفاهی اظهارداشت: در این روزها شاهد اوضاع نابسامان اقتصادی هستیم که سبب فشارهای سنگین بر ملت ایران شده است؛ خروج از این بحران مستلزم شناخت علل و عوامل اقتصادی نابسامان است.
وی ادامه داد: در شرایطی که آمریکا صرفا از برجام خارج شده و هنوز تحریم‌های اقتصادی آن علیه ایران به طور رسمی آغاز نشده است شاهد شوک‌های شکننده بر اقتصاد ایران هستیم، آنچه مسلم است تحریم‌های آمریکا سبب فشارهای شدید اقتصادی بر ایران خواهد شد.
نماینده مردم لامرد در مجلس تأکید کرد: آگاه باشید آشفتگی این روزهای بازار نتیجه غیر مستقیم و روانی تحریم‌ها است نه خود تحریم‌ها.
علوی ادامه داد: به نظر می‌رسد حجم بالای نقدینگی ناشی از انحلال موسسات مالی و اعتباری و کاهش سود بانکی بدون هدایت این حجم نقدینگی به سمت تولید و صنعت در کنار شوک روانی ناشی از تحریم‌های اقتصادی تبدیل به یأس و ناامیدی در جامعه و تسویه حساب‌های سیاسی – جناحی رسانه‌ها شده است.
وی همچنین گفت: چنین شرایطی باعث شده که مردم با بی‌اعتمادی نسبت به پول ملی جهت حفظ ارزش وجوه نقدی خود اقدام به تبدیل پول ملی به اجناس با قابلیت حفظ ارزش سرمایه کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: افزایش تقاضا ناشی از هجوم سرمایه به سمت کالاهای سرمایه‌ای و کمبود عرضه در مقابل این حجم از تقاضا عامل افزایش حبابی قیمت‌ها و کالاهای سرمایه‌ای و تورم شدید در جامعه شده است. توجه داشته باشید پیش درآمد جنگ اقتصادی، جنگ روانی است.
نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه ناشی از هراس تحریم‌ها است؛ پیشنهاد می‌شود با بررسی کارشناس افتتاح حساب سپرده طلا در دستور کار قرار گیرد.

** رویکرد دولت در جریان مذاکرات هسته ای تنش زدایی بود
نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی به وضعیت برجام اشاره کرد و گفت: امروز مجالس متعدد ختم و ترحیم برجام در داخل و خارج کشور برگزار می شود که باید دید اشکال کار از کجاست.
وی ادامه داد: رویکرد دولت در جریان مذاکرات هسته ای و برجام تنش‌زدایی بود اما این رویکرد باعث شد مشکلات بیشتر شود و دشمن با مشاهده این رویکرد، بر طبل تنش ها بکوبد در حالی که اگر می فهمید ما ترسی از تنش نداریم، عقب نشینی می کرد مانند حوزه دفاعی که توانستیم در آن موفق شویم.
پژمانفر خطاب به روحانی اظهار داشت: ما همچنان دلواپس هستیم، دلواپس پخت و پزهای پشت صحنه و دلواپس کشاورزان و سفره مردم هستیم، شما نیز دلواپس باشید.

** دولت درباره فروش چهار میلیون سکه به صدنفر پاسخگو باشد
همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به ابلاغیه دولت در بند ۱۱۰ درباره تعیین‌های متفرقه اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه یارانه سوخت شهرداری ها به ستاد هدفمندی یارانه‌ها رفته و شهرداری‌های کوچک را با مشکل مواجه کرده است لذا از آنجایی که این مورد مصوبه مجلس نیست لازم است اصلاح شده و مشکل شهرداری‌ها برطرف شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: مسئولان اعلام می‌کنند تورم ۸ درصد است در حالی که سال گذشته نیز تورم را به همین میزان اعلام کردند؛ پس چگونه همه اقلام گران شده و همچنان میزان تورم یکسان است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فروش ۳۸ هزار سکه به یک نفر خاطر نشان کرد: ۱۰۰نفر به میزان چهار میلیون قطعه سکه پیش خرید کردند که دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

** سکوت دولت باعث افزایش بی اعتمادی می شود
حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رییس جمهوری گفت: افزایش ارزش سکه، طلا و کالاهای اساسی از جمله مواد خوراکی نقطه آسیب فقرا است.
وی ادامه داد: سکوت دولت باعث افزایش بی اعتمادی، هرج و مرج و دامن زدن به التهابات است.
کاظمی گفت: عدم انگیزه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در تیم دولت مشهود است و لازم می دانیم که انگیزه دولتمردان افزایش پیدا کند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در امور مجلس ادامه داد: اتفاقات اخیر بسیار پیچیده است و علاوه بر فضای اقتصادی ناشی از فضای اجتماعی و روانی است به همین جهت انتظار می رود در دولت کارگروهی جهت رصد تحولات روانی و اجتماعی در نظر گرفته شود تا براساس گزارشات این کارگروه سیاستگذاری ها صورت گیرد.
همچنین مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: در زمان تصویب بودجه سال ۹۷ اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد شهرداری ها از عوارض شهری به دولت اختصاص داده شد.
وی گفت: در زمان تصویب قانون بودجه نمایندگان ردیف های بودجه را یک جا رأی گیری می کنند و ما حواسمان به این موضوع نبود که اعتبار شهرداری ها را به دولت بدهیم از آنجائی که این امر خلاف قانون است باید دو سوم رأی موافق کسب می شد.
نماینده لنگرود در مجلس از هیات رییسه خواست موضوع را در جلسات خود پیگیری کند و اعتبار شهرداری ها برگردانده شود.
سیام**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


تذکر شفاهی


شرایط اقتصادی

نظرات بسته شده است.