از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49506

49 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به رییس جمهوری درباره لزوم پیگیری تخلفات شرکت پردیسبان و تعیین تکلیف هر چه سریع تر وضعیت مالباختگان تذکر داد.وی گفت: […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به رییس جمهوری درباره لزوم پیگیری تخلفات شرکت پردیسبان و تعیین تکلیف هر چه سریع تر وضعیت مالباختگان تذکر داد.
وی گفت: محمدحسین فرهنگی به همراه ۵۸ نفر از نمایندگان در تذکری به رییس جمهوری خواستار التزام به قانون و اجتناب از تبدیل بیمه قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار بیمه روستایی کشاورزی و عشایری شد.
عضو هیات رییسه مجلس افزود: فرج الله رجبی نماینده شیراز هم به وزیر علوم در خصوص مسایل شبکه های زیر مجموعه مهندسی کامپیوتر تذکر داد.
وی ادامه داد: محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار رسیدگی، تعریض، بهسازی و دو بانده کردن محور راور بعنوان یکی از پرتلفات ترین محورها شد.
یوسف نژاد بیان کرد: مجید کیانپور نماینده درود و ازنا به اتفاق ۷۲ نفر از نمایندگان در تذکری به رییس جمهوری و وزیران امور اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، خواستار نظارت بر ثبت سفارش کالا در سامانه های ذیربط شدند.
وی اضافه کرد: سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر آموزش و پرورش، درباره کنترل مدارس و مصرف مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی تذکر داد.
عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار پیگیری باقی مانده اعتبار خرید خدمات آموزشی سال تحصیلی قبل و اعتبار سال تحصیلی جاری شد.
وی افزود: مجید کیان پور به اتفاق ۶۵ نفر از نمایندگان به رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و عدم نظارت بر کیفیت آن و کاهش شدید سرعت اینترنت پرسرعت و همچنین قیمت آن تذکر دادند.
همچنین مجید کیان پور به اتفاق ۶۷ نفر از نمایندگان مجلس در تذکری رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار نظارت بر بازار خودرو و شرکت های تولیدکننده خودروهای تجاری داخل کشور و مقابله با افزایش حداقل دو برابری قیمت خودروهای تولید داخل و وارداتی در بازار آزاد شدند
یوسف نژاد گفت: مجید کیانپور به اتفاق ۷۱ نفر از نمایندگان مجلس به رییس جمهوری، درباره کاهش ارزش پول ملی طی سه سال گذشته تذکر دادند.
وی خاطرنشان کرد: خدیجه ربیعی، سهیلا جلودار زاده و سید فاطمه حسینی نمایندگان بروجن و تهران به اتفاق ۲۴ نماینده مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار نظارت و برنامه ریزی بر قیمت سیب زمینی و جبران خسارات کشاورزان سیب زمینی کار شدند.
عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: علی وقفچی نماینده زنجان به وزیر جهادکشاورزی درباره وضعیت نابسامان گوجه فرنگی در شهرستان طارم و اشاعه بیمارها تذکر داد.
وی گفت: علی وقفچی همچنین به وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم اعمال دو یا سه مدرک تحصیلی برای کارکنان تذکر داد.
یوسف نژاد تاکید کرد: علی قفچی نماینده زنجان در تذکری به وزیر کشور، خواستار حضور مدیران ارشد استانی در استان ها با توجه تعطیلات طولانی مدت شد.
وی افزود: داود محمدی نماینده قزوین، آبیک و البرز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تامین سویا و دان مرغ با قیمت مناسب برای مرغداران سراسر کشور شد.
عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص دلیل عدم اجرای بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ در بخشودگی جرائم و دستور تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان تذکر داد.
وی یادآور شد: عبدالله سامری نماینده خرمشهر هم به وزیر نیرو درباره آب شرب بی کیفیت و آب شور کشاورزی شهرستان های خرمشهر تذکر داد.
یوسف نژاد بیان کرد: حبیب الله دهمرده نماینده زابل در تذکری به وزیر نیرو، خواستار رسیدگی به آب شرب مردم سیستان شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین حبیب الله دهمرده به رییس جمهوری در مورد خشکسالی سیستان تذکر داد.

***تذکرات شفاهی نمایندگان
**طرح تحول سلامت به کجا رسید؟
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: دولت باید به کالاهای اساسی مردم توجه اساسی داشته باشد و همچنین توجه به تامین دارو و درمان مردم را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: متاسفانه بیماران سرطانی در به در دنبال داروخانه می گردند تا داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. دولت باید نیاز اساسی مردم را تامین کند چرا دولت پول پزشکان و داروخانه ها را پرداخت نمی کند.
نماینده مردم نیشابور با انتقاد از اینکه دولت بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان به داروخانه ها بدهکار است، خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: طرح تحول سلامت به کجا رسید؟ وضعیت این طرح به گونه ای است که مردم از آن به عنوان طرح تهوع سلامت یاد می کنند چرا این طرح با وجود نواقص مختلف پیگیری نمی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه اگر این طرح با وضعیت فعلی ادامه یابد با چالش های بزرگ در آینده مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: از احتکار دارو باید جلوگیری شود؛ چرا مسئولان حوزه بهداشت و درمان به مشکلات بیماران توجهی ندارند. در این رابطه می طلبد دولت به دارو و درمان بیماران به ویژه بیماران خاص ورود کند.

** شوری آب آبادان و خرمشهر امان مردم را بریده است
در ادامه جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفت: شوری آب آبادان و خرمشهر امان مردم را بریده است و مردم آبادان نه تنها تحقق وعده های حل مشکل آب آبادان را تاکنون به چشم ندیده اند بلکه سیاست های آبی دولتمردان چیزی جز شوری آب شرب و کشاورزی برای مردم به همراه نداشته است.
وی افزود: هنوز داغ انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به نقاط دیگر کشور تازه است چگونه دولتمردان قول انتقال آب کارون به کشورهای همسایه می دهند در حالیکه مردم آبادان و خرمشهر ندای عطش سر می دهند.
نماینده مردم آبادان با بیان اینکه اگر دولت اراده به کمک دارد چرا برای مردم خرمشهر و آبادان که با مشکل شوری و کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند، کار جهادی نمی کند، ادامه داد: چرا سد پایین دست اروند کنار فاو تاکنون مسکوت مانده در حالی که با اجرای این پروژه شاید بتوان دغدغه های دولتمردان به کشور همسایه و آبادان و خرمشهر را حل کرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر قبل از انتخابات قرار نبود تمام توان دولت صرف حل مشکل ریزگردها و آلودگی های زیست محیطی خوزستان شود پس چرا دولت به زودی وعده های انتخاباتی خود را فراموش کرد.

** دولت در مهار نرخ ارز نقش کلیدی دارد
فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در تذکری شفاهی خطاب به وزیر آموزش وپرورش گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۴ بخشنامه ای صادر شد که براساس آن معلمان نمی توانند بیش از یک مقطع ادامه تحصیل دهند در حالی که کتب درسی هرساله در حال تغییر است و روش های نوین تدوین متنوع تر می شوند باید آقای بطحائی برای از بین بردن این بخشنامه اجحاف آمیز اقدامات لازم را انجام دهد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خطاب به وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: آقای بطحائی، جامعه فرهنگیان به شدت از این بخشنامه اجحاف آمیز ناراضی هستند و انتظار می رود نسبت به لغو و اصلاح آن اقدامات عاجل صورت بگیرد.
وی همچنین در خصوص وضعیت آموزشی مدارس استان تهران گفت: استان تهران برخلاف تصور بسیاری از افراد در حوزه آموزشی جزءمناطق کم برخوردار به شمار می آید. به عنوان مثال شهر تهران ۱۶۸ مدرسه دو شیفته وشهرستان های آن ۷۵۰ مدرسه دوشیفته دارند که در کل این استان با معضل ۹۱۸ مدرسه دو شیفته روبرو است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعداد کلاس های نیازمند بازسازی و تخریب در شهر تهران ۷ هزار مدرسه و در شهرستان های استان تهران ۹۰۰ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی هستند همچنین در رابطه با مقاوم سازی مدارس ۹۹۰۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی و ۶۰۰۰ مدرسه دیگر در شهرستان های این استان به این مهم نیاز دارند لذا انتظار داریم در بودجه سال ۹۸ اهتمام ویژه ای به این مهم شود.
وی همچنین در تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه به بازگشت تحریم های ظالمانه، تقویت اقتصاد مقاومتی ضروری است چرا که مدتی است نوسانات نرخ ارز جامعه را دچار تلاطم کرده است؛ در این شرایط، مدیریت مصارف ارزی کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.
اولادقباد ادامه داد: دولت به عنوان متقاضی و عرضه کننده ارز نقش کلیدی در مهار نرخ ارز دارد اما اکنون شاهد سوء مدیریت هستیم لذا امیدوارم در قیمت نرخ طلا و ارز تجدید نظر شود.

** مجلس و دولت در رابطه با گرانی ها چاره جویی کنند
احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: فراکسیون ولایی مجلس برنامه جامع، معیشت و اقتصاد مردم را دنبال و از نقطه نظرات سایر فراکسیون ها استفاده خواهد کرد، دلیل آن این است که جایگاه معیشتی مردم در سطح نگرانی است.
وی با یادآوری گرانی قیمت کالاهای غذایی، کشاورزی، ارز، طلا و خودرو افزود: مجلس و دولت باید در این رابطه چاره جویی کنند اما متاسفانه دولت گفتاردرمانی و مجلس با تشکیل جلسات گفتمان درمانی را تنفیذ می‌کند و این راه فرار به جلو است.
سالک با انتقاد از اینکه روند مجلس از نظر مردم رضایت بخش نیست، تصریح کرد: بنابراین پیام خود را در جریان انتخابات هیات رئیسه به مردم و جامعه رساندیم؛ فساد اداری، رشوه، حذف نیروهای حزب اللهی موجب نارضایتی مردم شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه بحث قاچاق سبب شده اقتصاد به تعطیلی کارخانجات و واحدهای صنعتی کشیده شود، افزود: نرخ بیکاری استان اصفهان به نسبت متوسط استان ها دو برابر است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت برای رفع بیکاری چه اقدامی انجام داده، در حالی که مجلس ریل گذاری کرده است، گفت: آب آشامیدنی برای مردم اصفهان تبدیل به بحران شده و بیش از ۱۰۰ روستا به دلیل قطع آب با تانکر آبرسانی می شوند حرف ما اجرای قانون است و این مسئله باید پیگیری شود.
وی با بیان اینکه بحران آب شرب باید پیگیری شود، افزود: در جلسه ۲۱ خرداد ۹۷ مقرر شد گروهی از طرف وزارتخانه ذیربط نظارت بر اجرای مصوبات نه گانه مصوبات شورای عالی آب و جلوگیری از برداشت های بی رویه را داشته باشند متاسفانه عشایر برای دامداری آب ندارند و این موضوع باید پیگیری شود.

** مردم خواهان تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف هستند
محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به مسئولان سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه، گفت: مسئولان این دو دستگاه باید در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب تسریع کرده و هرچه سریع تر به آماده سازی صنعت هسته ای و رسیدن به ۱۹۰ هزار سو و نیز اخذ تضامین پنجگانه ابلاغ شده از سوی رهبری اقدام کنند.
وی با بیان اینکه FATF سندی استعماری است، گفت: اینگونه اسناد بین المللی وسیله ای در دست دولت های زورگو شده است تا کشورهای ضعیف را به تسلط خود در بیاورند لذا باید در بررسی آن ها توجه ویژه ای داشته باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید جایگاه و شان مجلس را حفظ کنیم، افزود: تعامل با دو قوه دیگر دلیلی برای دست کشیدن از وظایف نظارتی نیست و این باید مورد توجه رئیس مجلس، هیات رئیسه و تمامی نمایندگان قرار گیرد.
عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس در تذکری دیگر تاکید کرد: وزارت امور خارجه به رغم قول های آقای وزیر قرار بود معاونت اقتصادی بین المللی راه بیندازد و سفارتخانه ها را فعال کند اما با گذشت یکسال هنوز این اتفاق نیفتاده است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی همچنین با تذکر به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف گفت: باید هرچه سریع تر به اجحافی که در حق مردم می شود پایان داد ضمن آنکه مردم خواهان تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف هستند لذا از نمایندگان خواهشمندم این مهم را پیگیری کنند.
سیام**۹۳۱۴**۱۰۵۸ **۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


تذکر کتبی


خودرو


ثبت سفارش کالا

نظرات بسته شده است.