از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49426

128 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه آموزش خطرنگار، اسحاق جهانگیری شب گذشته در گردهمایی خیرین مدرسه ساز با تاکید بر اینکه برای داشتن آینده ای روشن باید دولت و ملت همراه هم باشند، اظهار داشت: آحاد جامعه به اهمیت مدرسه سازی پی برده اند و این امر موجب شده اکنون ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در […]

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه آموزش خطرنگار، اسحاق جهانگیری شب گذشته در گردهمایی خیرین مدرسه ساز با تاکید بر اینکه برای داشتن آینده ای روشن باید دولت و ملت همراه هم باشند، اظهار داشت: آحاد جامعه به اهمیت مدرسه سازی پی برده اند و این امر موجب شده اکنون ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور داشته باشیم.
وی آموزش و پرورش را کانون بنیادی توسعه همه جانبه کشور دانست و یادآورشد: ضعف در نظام آموزشی کشور بر تمامی امور تاثیر گذار است و آثار منفی آن در مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور دیده می‌شود.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: بدترین وضعیت مدارس از لحاظ فضای آموزشی در تهران است و این بدین معناست که جهت گیری ها به سمت دیگر استان های توسعه یافته سوق پیدا کرده است.
جهانگیری تصریح کرد: وزرات آموزش و پرورش وظیفه دارد به موقع برای نیاز به فضای آموزشی اطلاع رسانی کند البته خیرین علاقه دارند در مناطق محروم کار کنند اما اگر آموزش و پرورش نیازسنجی ها را اعلام کند به نتیجه بهتری می رسد.

* ۱۰ درصد مدارس کشور دو نوبته هستند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۰ درصد مدارس کشور دو نوبته هستند، گفت: همچنین ۳۰ درصد مدارس نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.
سید محمد بطحایی مدرسه سازی را کاری پر افتخار دانست و اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش به خود می‌بالد که بیش از ۲ دهه از فعالیت خیرین مدرسه‌سازی می گذرد.
وی تصریح کرد: تاکنون از میان ۵۳۰ هزار کلاس درس ۱۱۰ هزار کلاس را خیرین احداث کرده اند و آورده خیرین در سال های اخیر بیش از آورده دولت بوده است.
‎وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و هزار خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور فعالیت دارند، یادآورشد: امام خمینی (ره)، مدرسه‌سازی را توسعه آخرت نامیدند و تلاش در راه مدرسه‌سازی، جهادی مقدس است.

* ۵۰ درصد مدارس تحویلی در مهر ۹۷ خیرساز است
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این گردهمایی با بیان اینکه بیشترین مدارس خیرساز در استان خراسان رضوی و کمترین آن در استان خراسان شمالی قرار دارد، گفت: ۵۰ درصد مدارس تحویلی در مهر ماه امسال خیرساز هستند.
مهراله رخشانی ‌مهر عنوان کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸٫۳۹ متر مربع و سرانه متوسط فضای آموزشی در کشور ۵٫۱۸ مترمربع برآورد شده است اما ۱۱ استان شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، البرز، تهران، قم، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان و خراسان رضوی زیر خط میانگین فضای آموزشی هستند.
وی ادامه داد: اکنون سرانه فضاهای آموزشی شهری ۴٫۹۶ متر مربع است و با این وجود ۱۵ استان کشور در حوزه‌های شهری زیر خط میانگین قرار دارند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در حوزه روستایی ۵٫۸۱ متر مربع است ، یادآورشد: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند و ۱۲ درصد مدارس تخریبی بوده و ۱۸ درصد هم به مقاوم‌سازی نیاز دارند.
رخشانی مهر با یادآوری این نکته که بیشترین آمار نیاز به تخریب و بازسازی مدارس مربوط به استان تهران و کمترین آن در استان ایلام است، تصریح کرد: همچنین بیشترین مدارس خشت و گلی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و کمترین آن مربوط به استان خراسان جنوبی است و بیشترین کلاس‌های کانکسی در استان خوزستان و کمترین کلاس‌های کانکسی در استان سمنان قرار دارند.

* ۶۵۱ هزار خیر مدرسه ساز در داخل و خارج از کشور داریم
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که از دیگر سخنرانان گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز بود، گفت: اکنون ۶۵۰هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و هزار خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور داریم.
محمدرضا حافظی ادامه داد: مشارکت خیرین برای مدرسه‌سازی سهم ۳۷ درصدی دارد و به معنای دیگر نیمی از مدارس به همت خیرین ساخته شده و امروز سه دهه از فعالیت خیرین مدرسه ساز می گذرد.
گردهمایی خیرین مدرسه ساز در مدرسه دارالفنون برگزار شد و کاظم اکرمی، حسین مظفر و حمیدرضا حاجی‌بابایی وزاری سابق آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.
علمی**۱۸۸۳**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


آموزش و پرورش


مجمع خیرین مدرسه ساز

نظرات بسته شده است.