از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48939

65 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید محمد جواد ابطحی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس افزود: چگونه مسئول به خودش جرات می دهد که بدون اثبات یک جرم، اطلاع رسانی کند؟ آیا می خواهد فرهنگ فحشا را رواج دهد؟ آیا می خواهد درگیری امنیتی و طایفه ای ایجاد کند؟ آیا […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید محمد جواد ابطحی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس افزود: چگونه مسئول به خودش جرات می دهد که بدون اثبات یک جرم، اطلاع رسانی کند؟ آیا می خواهد فرهنگ فحشا را رواج دهد؟ آیا می خواهد درگیری امنیتی و طایفه ای ایجاد کند؟ آیا می خواهد نام امام(ره)، اسلام و آموزه های اهل بیت را زیر سوال ببرد؟ این طومار مردم قهرمان خمینی شهر است که به رییس جلسه تقدیم می کنم.
وی اظهار داشت: با آبروی یک شهر بازی نکنید و مسائل سیاسی خود را با آبرو و امنیت یک شهر گره نزنید. حرف من این بود که باید مجرم شناسایی شده و به اشد مجازات برسد اما آقایان، شما که دم از محرمانه بودن همه چیز می زنید، چرا به یک باره دم از شفافیت زدید؟ آیا در مسائل اخلاقی می شود به این صورت برخورد کرد؟ حتی دادگاه می تواند در این موارد بصورت غیر علنی برگزار شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: عده ای می گویند که می خواهید سرپوش بگذارید، ما بدنبال سرپوش گذاشتن نیستیم، ما می گوییم موازین حقوقی و قضایی باید رعایت شود، تحقیقات جنایی صورت نگرفته و هنوز اصل مسئله مبهم است.
وی با اشاره به اینکه گزارشات ضد و نقیض به گوش می رسد، گفت: شهری که ۲۳۰۰ شهید تقدیم کرده است نباید درگیر این مسائل باشد.
به گزارش خطرنگار، دختری پنج ساله به نام بهاره، چهارشنبه هفته گذشته توسط مردم و اهالی خمینی شهر اصفهان در یک خرابه پیدا و بدلیل جراحات وارد شده به بیمارستان شهید اشرفی این شهرستان منتقل شد. گزارش ها از آزار جنسی این کودک افغان توسط اشخاص ناشناس حکایت دارد.
در ادامه ، این نماینده درباره موضوع لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF): دولت محترم و سخنگوی وزارت خارجه اعلام کردند تصورشان بر این بوده که مقررات FATF مربوط به قبل از نقض برجام توسط آمریکا است؛ بعد از نقض برجام این بحث موضوعیت ندارد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا به جای مقابله و فشار بر داخل، به فکر چانه زنی و شرط گذاشتن در دستورالعمل FATF نیستیم؛ می دانیم که آنها شرط را نمی پذیرند.۶۰ کشوری که می گویند شرط گذاشته ایم، کدام کشورها هستند؛ آنها شرطی که با ماهیت کنوانسیون مخالف باشد را نمی پذیرند.
وی تاکید کرد: من تعجب می کنم، این مباحث کارشناسی و حقوقی است، اگر بررسی لوایح چهارگانه FATF با هدف تمکین به دستورالعمل، صادر شده نیست، پس این همه تعجیل و فشار برای تصویب آن، چیست؟
ابطحی خاطرنشان کرد: عدم همکاری بانک های جهانی با بانک های ایران اولا به دلیل مسائل فنی بانک های داخلی از جمله کفایت سرمایه بسیار ضعیف، شکاف ترازنامه و مطالبات غیر جاری بانک ها و ثانیا ترس از فشارهای احتمالی آمریکا است.
وی اضافه کرد: ای کاش به جای تلاش های بی حاصل برای تمکین به دستورات FATF در این مدت به حل ریشه ای و فنی مشکلات نظام بانکی می پرداختیم.
ابطحی تصریح کرد: مخالفت با شفافیت مالی، مقابله با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و جرائم مالی به هیچ عنوان وجود ندارد لیکن FATF دامی با نیات شوم دیگری است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: الحمدلله حقوقدان در مجلس کم وجود ندارد، آیا نباید تمامی احتمالات درنظر گرفته شود؟ رهبری در دیدار کارگزاران نظام از برجام و مشابه آن سخن گفتند، منظور رهبری از مشابه برجام چیست؟ دبیر شورای عالی امنیت ملی، سخنگوی شورا است و تصمیم گیر نیست و شورا در این مورد به جمع بندی نرسیده است. چرا موضوع را به ارگان های دیگر ارجاع می دهید؟
وی ادامه داد: چرا اصل ۴۴ آری و اصل ۴۳ نه؟ چرا دولت اصل ۴۳ را اجرا نمی کند؟ نمایندگان مجلس چرا بدنبال اصل ۴۳ نیستید؟
سیام**۹۳۱۴**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


خمینی شهر


نطق


FATF

نظرات بسته شده است.