از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48836

92 بازدید

سید حسین نقوی حسینی عصر یکشنبه در تشریح جلسه امروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: کمیسیون اعزام افراد غیرضرور و غیرمربوط با تیم ملی را نیز مغایر با شرایط فعلی کشور دانست و از وزارت ورزش و جوانان خواست که از اعزام آنها به شدت جلوگیری کند.نقوی حسینی به ادامه جلسه […]

سید حسین نقوی حسینی عصر یکشنبه در تشریح جلسه امروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: کمیسیون اعزام افراد غیرضرور و غیرمربوط با تیم ملی را نیز مغایر با شرایط فعلی کشور دانست و از وزارت ورزش و جوانان خواست که از اعزام آنها به شدت جلوگیری کند.
نقوی حسینی به ادامه جلسه با حضور جابر انصاری دستیار ارشد وزیر امورخارجه اشاره کرد و گفت: در مورد موضوع اصلی کمیسیون که انتخابات عراق و پیامدهای آن بود جلسه ادامه پیدا کرد.
وی افزود: آقای بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ضرورت پرداختن به مسایل یمن و سوریه نیز تاکید داشت که جابرآنصاری در این مورد گفت، در سطح تحولات میدانی یکساله گذشته، از چهار منطقه کاهش تنش داشتیم. در غوطه شرقی تقریبا آرامش حاکم شده و تحت سلطه حکومت مرکزی قرار گرفته است که اهمیت بسیار زیادی داشت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وی افزود که تقریبا جیش الاسلام به پایان خط رسید و تقریبا کمربند ایمنی دمشق تکمیل و امنیت بر پایتخت حاکم شد؛ دومین حلقه یعنی حمص نیز با توافق ، از دست داعش و گروه های تروریستی خارج شد و بیش از ۶۵ درصد خاک سوریه در اختیار کامل دولت سوریه است و مابقی نیز در حال تعیین تکلیف است.
نقوی حسینی افزود: جابرانصاری درباره یمن هم گفت که در مورد شرایط یمن و کشتار بی رحمانه مردم بی گناه این کشور و خطرات محدودیت های غذایی و دارویی اعلام نگرانی شد و اینکه هم پیمانان غربی ها به دنبال تجزیه یمن هستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دستیار ارشد وزیر امورخارجه گفت که علیرغم تلاش های غربی ها و هم پیمانان آنها، روابط ایران و عراق روابط عمیق و گسترده ای است و بعد از انتخابات اخیر نیز به طور قطع همین روابط ادامه خواهد یافت و ملت عراق نیز روند توسعه سیاسی – اقتصادی خود را با بلوغ فکری – سیاسی دنبال می کند.
سیام**۱۰۵۸ /۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


نقوی حسینی


کمیسیون امنیت ملی


جام جهانی

نظرات بسته شده است.