از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48194

92 بازدید

علاء الدین بروجردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، درباره اهمیت مراسم امسال روز جهانی قدس افزود: امسال این مراسم به دلیل انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که بر خلاف مقررات و ضوابط بین المللی و همچنین در مخالفت با جهان اسلام توسط ترامپ صورت گرفت، دارای اهمیت ویژه ای […]

علاء الدین بروجردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خطرنگار، درباره اهمیت مراسم امسال روز جهانی قدس افزود: امسال این مراسم به دلیل انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که بر خلاف مقررات و ضوابط بین المللی و همچنین در مخالفت با جهان اسلام توسط ترامپ صورت گرفت، دارای اهمیت ویژه ای است.
وی افزود: این اقدام ترامپ خشم همه مسلمانان، به ویژه ملت فلسطین را برانگیخته و باعث عصبانیت و نارضایتی امت اسلامی شده است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: خروش امت اسلامی در روز قدس امسال بسیار توفنده و قوی تر از سال های قبل خواهد بود.
بروجردی همچنین به برخورد سبعانه رژیم صهیونیستی با راهیپمایی ملت مظلوم فلسطین در ارتباط با انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف اشاره کرد و اظهار داشت: در این راهپیمایی دهها نفر شهید و هزاران نفر مجروح شدند.
وی تصریح کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی هم عامل دیگری است تا مردم با حضور گسترده در جای جای ایران عزیز و نیز در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها عمق نفرت و انزجار عمیق خود را از این رژیم خونخوار نشان دهند.
به گزارش خطرنگار، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خردادماه امسال همزمان با بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) تاکید کردند «به فضل الهی و به برکت حضور پر شور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد».
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
سیام**۹۳۱۴**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


سیاسی


قدس ۹۷


کمیسیون امنیت ملی


مجلس

نظرات بسته شده است.