از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46612

67 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی اسماعیلی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در شرایط حساس تاریخی قرار گرفته است، گفت: نظام و مردم از یک سو تحت فشار سیاسی، اقتصادی و امنیتی دشمن خارجی و استکبار جهانی به هزاران شیوه قرار گرفته […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی اسماعیلی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در شرایط حساس تاریخی قرار گرفته است، گفت: نظام و مردم از یک سو تحت فشار سیاسی، اقتصادی و امنیتی دشمن خارجی و استکبار جهانی به هزاران شیوه قرار گرفته و از سوی دیگر در داخل نیز چالش های زیست محیطی، بیکاری، فقر و نابرابری های اقتصادی و اجتماعی و همچنین فسادهای گسترده اداری و سیاسی بر شانه های مردم سنگینی می کند.
وی افزود: برای برون رفت از این شرایط حساس لازم است برنامه های ملی و فراملی تدوین شود و مسئولان به وظایف خود به درستی عمل کنند؛ البته نظام با هدایت رهبری توانست در مقابل دشمنان خارجی بیش از پیش مقاومت کند و سربلند باشد.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر همگان واضح است در حوزه اقتصاد که ارتباط مستقیم با سفره های مردم دارد هم اکنون با چالش های بزرگ روبه رو هستیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحریم های ظالمانه اقتصاد کشورمان را تحت الشعاع قرار داده است، تاکید کرد: سوء مدیریت، اختلاس ها و فسادهای کلان در سطوح مختلف، عدم توجه کافی به کیفیت کالاهای داخلی، قاچاق کالا و ارز، فقدان امنیت برای سرمایه گذاری توسعه بخش خصوصی، بوروکراسی زائد اداری و بهره های بالای وام های بانکی اثرات ویرانگر بر همه جنبه های اقتصادی گذاشته است.
وی روسای قوای سه گانه، اعضای هیات دولت و مدیران را خطاب قرار داد و گفت: اگر می خواهیم مشکل جوانان حل شود لازم است ضریب امنیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در اقتصاد کشور را بالا برده و فضا را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی مساعد کنیم؛ همچنین باید موانع برای صادرات کالا حل شود.
اسماعیلی در ادامه، راه اندازی بانک توسعه که از طریق پرداخت وام کم بهره به صنایع و بخش تولیدی را یک ضرورت دانست گفت: اگر می خواهیم در عرصه اقتصاد با کشورهای همسایه رقابت کنیم باید با اصلاح و وضع قوانین راهگشا گام هایی بزرگ برداریم.
وی ادامه داد: اگر نگران بنگاه های کوچک تولیدی در کشور هستیم باید در قانونگذاری، اجرای آن و نظارت بر اجرای قوانین با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که به عنوان یک اختلال جدی است، مقابله کنیم.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بحران خشکسالی و منازعات محلی ناشی از کم آبی، هجوم ریزگردها به شهرها، انباشت زباله ها در دل کوه و جنگل و سرریز شدن شیرابه های خانگی و صنعتی به سفره های آب زیرزمینی و رودخانه ها که سلامت را تهدید می کند.
وی تصریح کرد: اگر برنامه اجرایی در این خصوص تدوین نشود قطعا امنیت ملی کشور ما نیز تهدید می شود و نسل آینده در مورد نمایندگان و مسئولان امروز کشور قضاوت خوبی نخواهد داشت.
اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که در استان های حاشیه دریای خزر با میزان بارش جوی قابل قبول رو به رو هستیم اما مازندران و گیلان نیز بحران کم آبی دارد؛ البته در استان های خشک و جنوب کشور قطعا شرایط سخت تر است؛ از این رو باید از اندوخته های دیگران بهره بگیریم چرا که تنها کشور دچار بحران آبی نیستیم و باید استفاده از منابع آبی اصلاح شده و به مردم آموزش و آگاهی در این زمینه داد.
سیام**۹۳۱۴**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


امنیت سرمایه گذاری


جوانان


نطق

نظرات بسته شده است.