از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46125

141 بازدید

کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بار دیگر فردا سه شنبه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی و به رای اعضا گذاشته می شود.وی در پاسخ به این سوال که اگر در […]

کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بار دیگر فردا سه شنبه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی و به رای اعضا گذاشته می شود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر در جلسه فردا باز هم آبستراکسیون انجام شود چه اتفاقی می افتد اظهار داشت: در هر صورت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش خود را به جلسه علنی مجلس ارائه می کند و گزارش این کمیسیون در مجلس قرائت می شود.
نماینده مردم تفت در مجلس گفت: نظر مجلس در این زمینه مهم است، در هر صورت اگر فردا هم با آبستراکسیون در کمیسیون رای گیری انجام نشود، گزارش ما به مجلس ارائه می شود و نمایندگان باید در مورد این گزارش نظر نهایی را بدهند.

**حواشی بررسی لایحه مقابله با تروریسم در مجلس و کمیسیون امنیت ملی
لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تروریسم به کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه چهارشنبه یکم خرداد ماه مجلس شورای اسلامی بررسی شد، در این جلسه که حواشی زیادی را داشت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار مسکوت ماندن این لایحه شدند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز اعلام کرد که به دلیل مخالفت با این لایحه، گزارشی را به مجلس ارائه نکرده است.
نهایتا علی لاریجانی رییس مجلس همان روز اعلام کرد که لایحه دولت به دلیل عدم گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس بررسی می شود.
پس از سخنان مخالفان و موافقان، علی لاریجانی رییس مجلس این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داد.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تروریسم را بررسی کردند، بنا بود در جلسه روز گذشته کمیسیون نتیجه نهایی اعلام شود، ولی به دلیل آبستراکسیون(نصاب شکنی)برخی از نمایندگان این اتفاق نیافتد و رایی در مورد این لایحه گرفته نشد.
نخستین بار علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از این آبستراکسیون خبر داد و گفت این اقدام از سوی برخی نمایندگان مخالفان برجام صورت گرفته است.

**آبستراکسیون توسط نمایندگان مخالف برجام انجام شد
علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره گفت: «اولین آبستراکسیون (نصاب‌شکنی) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره دهم مجلس توسط مخالفان برجام رقم خورد.
وی اظهار داشت: روز گذشته در لحظه رای‌گیری برای کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با آبستراکسیون پنج نفر از اعضا رای‌گیری انجام نشد، ۱۴ عضو آماده اعلام رای مثبت به کنوانسیون بود و ۱۴ عضو هم غایب بودند.»
این نماینده اصلاح طلب ادامه داد: آبستراکسیون کاری است که عده‌ای انجام می‌دهند تا جلسه رای‌گیری از حد نصاب بیفتد که به گفته علیرضا رحیمی، این کار در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی انجام شده است.

**۵ نماینده در هنگام رای گیری از کمیسیون خارج شدند
مجتبی ذوالنوری رییس کمیته هسته ای و عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان دستگاه‌های مختلف برای بررسی این لایحه جلساتی را با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار کردند، در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، پیش از رای گیری در خصوص تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، برخی از نمایندگان عضو کمیسیون که احساس می‌کردند، تصویب این کنوانسیون به ضرر منافع ملی است، از جلسه خارج شدند.
این نماینده اصولگرا افزود: ۵ نماینده‌ای که از جلسه خارج شدند، معتقد بودند که با تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، عنان اقتصاد کشور به بیگانگان سپرده می‌شود.
ذوالنوری گفت: آن‌ها نگران بودند که اگر فردا نسل آینده این پرونده‌ها را واکاوی کرد، این ننگ بر پیشانی آن‌ها نباشد، زیرا تصویب این کنوانسیون به ضرر منافع ملی است و موجب خوشایند بیگانگان می‌شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیگانگان امروز با منافع ملی ایران بازی می‌کنند، اکنون اروپایی‌ها در یک تقسیم کار با آمریکایی‌ها برای تحمیل برجام منطقه‌ای و برجام موشکی به ایران فعال شده‌اند.
سیام**۹۱۲۱**۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


آبستراکسیون


تروریسم

نظرات بسته شده است.