از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46053

114 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید مهدی مقدسی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس با اشاره با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: یقینا مردم شریف کشورمان از ما انتظار دارند که در رفع مشکلات کوشش و تلاش زیادی داشته باشیم و منکر مشکلات نشویم و با تدبیر برای رفع مشکلات […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید مهدی مقدسی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس با اشاره با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: یقینا مردم شریف کشورمان از ما انتظار دارند که در رفع مشکلات کوشش و تلاش زیادی داشته باشیم و منکر مشکلات نشویم و با تدبیر برای رفع مشکلات و ابر چالش ها تصمیمات اساسی بگیریم.
وی با بیان اینکه حرف های تفرقه آمیز کمکی به ما نمی کند، تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات نیاز به انسجام و اتحاد ملی داریم.
نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اینکه نباید بذر ناامیدی در جامعه پاشیده شود، تصریح کرد: متاسفانه هر روز از هر تریبونی بذر ناامیدی پاشیده می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: ما هم به بخش هایی از عملکرد دولت به ویژه در حوزه اقتصادی و همچنین در عدم استفاده از بانوان و جوانان انتقاد داریم اما انتقاد باید انتقاد سازنده باشد؛ اگر در این شرایط دولت را تضعیف کنیم به طور حتم در عرصه بین المللی نیز موفق نخواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه اگر ایراد و اشکالی نیز به برجام وارد است نظام باید در مورد آن تصمیم گیری کند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در نهایت باید در این باره اعلام نظر کرده و ما مطیع باشیم اما در این شرایط حساس دولت را تضعیف نخواهیم کرد.
مقدسی با اشاره به بدعهدی های آمریکا و خروج این کشور از برجام گفت: اکثر قریب به اتفاق نمایندگان با شرافت مردم، حرکت خصمانه ترامپ را محکوم کردند و باز هم محکوم خواهند کرد زیرا ما در مقابل زیاده خواهی آمریکا با تمام وجود می ایستیم اما با حرکت احساسی مخالفیم.
وی با بیان اینکه تدبیر و عقلانیت در عرصه بین الملل باید خط مشی ما باشد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هوشمندی مواضع نظام را مشخص کردند، ما هم مطیع هستیم و در حوزه اقتصاد به ظرفیت داخل توجه داریم ولی از این فرصت برای تضعیف دولت استفاده نخواهیم کرد.
نماینده مردم در مجلس دهم بر حفظ انسجام ملی و وحدت بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر تاکید کرد و افزود: اگر با دولت مشکل داریم نباید برجام را در مقابل یک موضوع جناحی تنزل دهیم.
وی با بیان اینکه نباید منافع جناحی را بر منافع ملی ترجیح دهیم، تصریح کرد: امروز باید با حفظ منافع ملی و انسجام و وحدت در مقابل دشمن بایستیم.
مقدسی با تاکید بر ضرورت اتحاد مردم و قوای سه گانه گفت: با این اتحاد می توانیم در مقابل آمریکا و همه قدرت ها دست بالا را داشته باشیم اما اگر خودمان را تضعیف کنیم دیگر چیزی برای ایستادگی در مقابل آمریکا وجود نخواهد داشت.
نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: بنابراین عقلانیت و تدبیر، حفظ وحدت و انسجام را باید طلب کنیم و در کنار هم باشیم.
وی در ادامه به موضوعات اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که تیم اقتصادی دولت منسجم عمل کرده و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهد.
مقدسی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حقوق کارگران هپکو تا پایان اردیبهشت پرداخت شده است و امیدواریم سازمان خصوصی سازی تصمیمات خوبی در رفع مشکلات واگن سازی و برخی ماشین سازی ها داشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت دعوت معاون اول رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات بخش کشاورزی از جمله خسارت های بیمه، خرید تضمینی و مسائلی از این دست باید هرچه سریع تر رفع شود.
سیام**۹۳۱۴**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


نطق


برجام ۹۷


عقلانیت

نظرات بسته شده است.