از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 44230

164 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در پیامی درگذشت محمدرضا علیزاده عضو حقوقدان شورای نگهبان را به اعضای شورای نگهبان تسلیت گفت و برای وی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد. ** پیام تسلیت دبیر و سخنگوی شورای نگهباندبیر و […]

به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در پیامی درگذشت محمدرضا علیزاده عضو حقوقدان شورای نگهبان را به اعضای شورای نگهبان تسلیت گفت و برای وی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

** پیام تسلیت دبیر و سخنگوی شورای نگهبان
دبیر و سخنگوی شورای نگهبان نیز در پیام های جداگانه ای درگذشت محمدرضا علیزاده عضو حقوقدان این شورا را تسلیت گفتند.
آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری در پیام خود آورده است: خبر درگذشت مرحوم محمدرضا علیزاده، عضو باسابقه حقوقدان شورای نگهبان، موجب تاثر و تالم شد.
«آن مرحوم از ابتدای انقلاب در جایگاه‌های مهم به خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در سالیان متمادی عضویت در شورای نگهبان، در کسوت حقوقدانی به حفاظت از قانون اساسی همت گماشت و الحق که در این راه، بی‌ادعا، مخلصانه و با دقّت نظر کم‌نظیر تلاش کرد».
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان نیز در پیام خود نوشته است: در نخستین روز ماه میهمانی خدا، نظام جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نهاد شورای نگهبان، در سوگ خادمی بی ادعا، مخلص، مومن و دوست داشتنی نشست.
«مرحوم محمدرضا علیزاده با سابقه‌ ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان، آمیزه ای از حسنات را در خود جمع آورده بود و ما به عنوان همکاران ایشان در شورای نگهبان، چه از جهت سلوک شخصی و چه از جهت انجام وظایف قانونی از محضر ایشان بهره‌های فراوان برده‌ایم، و البته سرآمد همه محاسن ایشان، ارادت مخلصانه و بی شائبه به اهل بیت عصمت و طهارت، به ویژه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود».
محمدرضا علیزاده قدیمی ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان بود که ۲۷ اردیبهشت ماه به دلیل عارضه بیماری در سن ۶۷ سالگی درگذشت.
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون بازرسی کل کشور، دادستان انقلاب اسلامی قائم‌شهر، مدیرکل ارزشیابی قضات و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان از سوابق کاری علیزاده محسوب می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پیام دیگری درگذشت خطیب توانمند و استاد برجسته اخلاق حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی را تسلیت گفت و نوشت: «این روحانی بزرگوار از شاگردان قدیمی حضرت امام (ره) و از مبارزان دوران ستمشاهی و عالمی وارسته و چهره متعهد و دلسوز برای نظام و کشور بود؛ ایشان علاوه بر تلاش در جهت گسترش علوم اسلامی و معارف اخلاقی، در ادوار مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده خدمات فراوانی به کشور و مردم عرضه داشتند».

**ظریف: حجت الاسلام طباطبایی عالم با اخلاق بود
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در پیامی درگذشت حجت الاسلام طباطبایی استاد برجسته اخلاق را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده وی تسلیت گفت.
وی در این پیام آورده است: فقدان این پیر فرزانه و عالم با اخلاق و یار دیرین حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب که در طول عمر پر برکت خود همواره در مدارحق و مسیر اعتدال قرار داشت، ضایعه‌ای اسفبار و ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه تشنه مدارا، اخلاق و میانه روی امروز ماست.

**ولایتی: مرحوم طباطبایی در خدمت به مردم همت عالی داشت
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل نیز در پیامی نوشت: درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمهدی طباطبایی استاد برجسته اخلاق، خطیب ارزشمند و همراه نظام و رهبری موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
در این پیام آمده است: ایشان از دوران مبارزه با طاغوت و بعد از پیروزی، در راستای اهداف نظام و انقلاب گام برداشت و در جهت تبیین معارف ارزشمند اسلام و اهل بیت(علیهم اسلام) و آموزه های اخلاقی و دینی تلاش کرد و در خدمت به مردم و رسیدگی به محرومان همت عالی به کار برد.

**پیام تسلیت رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز عصر جمعه در پیام های جداگانه ای درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید طباطبایی و محمدرضا علیزاده عضو شورای نگهبان را تسلیت گفت.
وی از حجت الاسلام طباطبایی به عنوان خطیب والامقام نام برد و برای وی از درگاه خداوند علو درجات الهی را در ماه ضیافت الله مسالت کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پیام تسلیت درگذشت مرحوم علیزاده نوشت: بیش از سه دهه خدمت مستمر و حضور موثر در شورای نگهبان و نیز دیگر عرصه های خدمتگزاری به نظام اسلامی هم چون سازمان بازرسی کل کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک صفحات زرینی در صحیفه اعمال صالحه وی است.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیام های جداگانه ای درگذشت مرحوم علیزاده را به تسلیت گفت و از وی به عنوان فردی خدوم و مومن یاد کرد.
وی همچنین در پیام تسلیت مرحوم طباطبایی از وی به عنوان معلم اخلاق و مبارز دوران نهضت اسلامی نام برد و نوشت: عمری با برکت، سرشار از معنویت و گامهای استوار در مسیر انقلاب اسلامی، همراه با اهتمامی کم نظیر در تربیت نفوس مستعد، خلاصه ای از حیات گرانقدر این روحانی مهذّب و این معلّم اخلاق و معرفت بوده و بی شک فقدان این شخصیت ارزشمند، ضایعه ای اندوهبار برای جامعه انقلابی است.
به گزارش خطرنگار، مرحوم حجت الاسلام طباطبایی که از چندی پیش به دلیل عارضه ریوی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، عصر روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی متولد اول فروردین ۱۳۱۵ در رفسنجان کرمان و از یاران قدیمی حضرت امام (ره) بود؛ وی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مشهد و در دوره هفتم نماینده مردم تهران در خانه ملت بود.
حجت الاسلام طباطبایی به دلیل طرح مباحث اخلاقی در خطابه ها و برنامه هایش در صدا و سیما، به استاد اخلاق شهرت یافت.
سیام**۹۱۰۳**۲۰۲۵

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


لاریجانی


پیام تسلیت

نظرات بسته شده است.