از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43921

143 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار معارف خطرنگار، از رادیو قرآن، علی لاریجانی به مناسبت راه اندازی رادیو ترتیل در پیامی عنوان کرد: افتتاح رادیو ترتیل توسط رادیو قرآن جمهوری اسلامی ایران اقدام شایسته و مبارکی است که لازم می دانم از تلاش برنامه ریزان و دست اندرکاران راه اندازی تقدیر کنم.رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: […]

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار معارف خطرنگار، از رادیو قرآن، علی لاریجانی به مناسبت راه اندازی رادیو ترتیل در پیامی عنوان کرد: افتتاح رادیو ترتیل توسط رادیو قرآن جمهوری اسلامی ایران اقدام شایسته و مبارکی است که لازم می دانم از تلاش برنامه ریزان و دست اندرکاران راه اندازی تقدیر کنم.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تقارن پرمیمنت حلول ماه مبارک رمضان با آیین افتتاح رادیو ترتیل اتفاق مهمی در جهت ترویج و گسترش قرائت، تلاوت و روخوانی کتاب آسمانی خداوند می باشد. بطور یقین با این اقدام دل های مشتاقان به تلاوت قرآن از کتاب خداوند متعال بهره مند گشته و باعث حضور قلب و دلشادی شیفتگان به معرفت الهی و دینی می شود.
لاریجانی گوش دادن به قرائت قرآن را باعث آرامش قلوب و صفای باطن و راهگشا در امور مسلمین دانست و افزود: بدون شک با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) راه سعادت در پیش روی خواهد بود.
در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، رادیو قرآن و رادیو ترتیل برنامه های ویژه ای را آماده کرده اند و هر یک از شبکه های رادیویی نیز ساعتی را به پخش ترتیل اختصاص می دهند.

** برنامه های ترتیل در شبکه های رادیویی
شبکه رادیویی قرآن هر شب از ۲۴ تا ۲ بامداد تلاوت ترتیل یک جزء با صدای استاد خلیل حصری را به همراه ترجمه با صدای استاد قادر پناه پخش می کند.
تلاوت ترتیل یک جزء با صدای محمود علی البناء از ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه و ترتیل عبدالفتاح طاروتی از ساعت ۱۸ و ۳۰دقیقه از دیگر برنامه های این رادیوست و هر روز از ساعت چهار و ۳۰ دقیقه ترتیل یک جزء از آران و بیدگل به صورت زنده پخش می شود.
رادیو معارف هر روز دو برنامه زنده از ترتیل قرآن در حرم امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه پخش می کند که ترتیل از شهر مشهد در ساعت چهار و ۴۰ دقیقه و ترتیل از شهر قم در ساعت ۱۴ و ۵۰ دقیقه خواهد بود.
رادیو اقتصاد از ساعت چهار و نیم یک جزء ترتیل با صدای شهریار پرهیزکار پخش می کند و رادیو جوان نیز ترتیل احمد ابوالقاسمی را در ساعت پنج به روی آنتن می برد.
ترتیل یک جزء قرآن با صدای محمدحسین سبزعلی از اول تا نهم ماه رمضان در ساعت پنج و از دهم تا ۲۹ ماه رمضان در ساعت چهار و نیم از شبکه رادیویی ورزش پخش می شود.
رادیو ایران و رادیو تهران هر روز ترتیل یک جزء به ترتیب با صدای محمدصدیق منشاوی و عباس امام جمعه را به روی آنتن می برد و رادیوهای نمایش، سلامت، گفت و گو و پیام نیز ترتیل یک جزء را با صدای محمد عباسی، حسین کرمی، محمدرضا پورزرگری و کریم منصوری در نظر گرفته اند.
فراهنگ**۱۰۰۳** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


علی لاریجانی


رادیو ترتیل


قرآن

نظرات بسته شده است.