از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43858

53 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید مرتضی خاتمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار بحق مردم از مسئولان، قوای سه گانه و نهادهای مختلف حرکت در مسیر اسلام است و در این مسیر اهلیت، صداقت و رعایت اخلاق از ویژگی‌های اصلی است که نبود یکی از […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید مرتضی خاتمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار بحق مردم از مسئولان، قوای سه گانه و نهادهای مختلف حرکت در مسیر اسلام است و در این مسیر اهلیت، صداقت و رعایت اخلاق از ویژگی‌های اصلی است که نبود یکی از آنها سلب صلاحیت حمل این امانت گرانسنگ را در پی دارد.
وی افزود: بی‌صداقتی، بی عدالتی، مال اندوزی، تعدی به بیت المال و بد اخلاقی با تعهدات ما منافات دارد و موجب ناخرسندی خدا و مردم است، جایگاه مجلس در راس همه امور تصویر و جهت گیری آن مظهر عدل حضرت علی (ع) تعریف شده لذا فضای مجلس باید محیط فضل، آداب، جدال احسن ، اظهار نظرها و نقدهای عالمانه باشد.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مولفه‌های اعتماد عمومی که از ارکان مهم حاکمیت است، باید اقامه شود، خاطرنشان کرد: اعتماد عمومی در گرو نگاه یکپارچه، وحدت بخش و بیان و رفتار متقن است که باید سهم موثر مجلس در سیاست‌ها و معادلات کشور و جهان ایفا شود.
وی تاکید کرد: رعایت اصول اخلاقی بر همه آحاد و در هر زمانی لازم است، به ویژه بر کسانی که در جایگاه مسئولیت قرار دارند.
خاتمی با بیان اینکه کارگزاران نظام اسلامی باید نقدها را با شرح صدر استماع و نقاط نارسا و فاسد را اصلاح کنند تا حق به حق‌دار برسد، خاطرنشان کرد: جهان امروز از بحران اخلاق و عقلانیت در عذاب بوده و به تدریج گفت‌وگو، تفاهم و هم اندیشی برای تدارک جهانی متعالی به فراموشی سپرده شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: روش‌های مبتنی بر زر و زور و تزویر وجه قالب رفتارها در سطح بین‌المللی شده است و نظام سلطه نقش رهبری جریان خلاف اخلاق و منطق را بردوش دارد.
وی ادامه داد: آنچه که از دیر باز در رابطه با خوی استکباری آمریکا بر زبان ملل تحت ستم بوده، امروز با خروج از معاهده چند جانبه بین المللی مهر تایید خورد و بر ادعاهای بی‌محتوای هیات حاکمه این کشور مهر بطلان زده شد.
نماینده مجلس دهم تاکید کرد: اکنون بر ما و همه مسئولین است که با توجه به شرایط حاضر و در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید بر حمایت از تولید ملی و کالای داخلی در توسعه دیپلماسی اقتصادی، ارتباط با شرکای تجاری متنوع، رونق بخشی به تولیدات صادرات محور، مقابله با ایران هراسی و زیاده خواهی نظام سلطه بکوشیم.
خاتمی در ادامه با بیان اینکه شرط اول نجات اقتصاد کشور اصلاح نظام ناکارآمد بانکی است، خطاب به رییس جمهوری گفت: امروز ضعفا در زیر چرخ‌های سهمگین سود بانکی خرد می‌شوند اما معوقات بالغ بر یکصد هزار میلیاردی دانه درشت‌ها هیچ حسی را بر نمی‌انگیزد.
وی خاطرنشان کرد: در مقوله بهداشت و درمان ضمن تاکید بر اجرای قانون برنامه پایدار نمودن و تامین منابع پیش بینی شده را کاملا حیاتی و ضروری می‌دانم، در بخش آموزش و پرورش که مولد ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی و زمینه ساز اصلی توسعه است باید به جایگاه مادی و معنوی فرهنگیان از جمله با اجرای سند تحول و نظام رتبه بندی به جد پرداخته شود.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود با بیان اینکه در جمعیت عظیم جوانان تحصیل کرده و در سن ازدواج، بیکاری تهدیدی جدی برای حیات اجتماعی است، گفت: سازوکارهای موجود جای نگرانی و تعمل فراوان دارد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال دولت مکلف شده تا از محل صندوق توسعه ملی منابعی را برای جهت امر مهم اشتغال روستاییان اختصاص دهد اما متاسفانه برابر کارشناسی کارگروه کشوری مربوطه برای تسهیلات دامداری، هم مجوز لازم است و هم ساخت واحد دامداری مطابق اصول مهندسی ساختمان.
خاتمی در ادامه با اشاره به مشکلات قالیبافان در کشور، گفت: تا کنون در نیمی از واحدهای مسکونی روستاییان کشور طرح هادی اجرا شده، روستاییان پس از صرف وقت و هزینه قابل توجه ثبت نام قالبافان پاسخ منفی دریافت کرده‌اند.
وی به مشکلات روستاییان برای مشاغل خرد، کشاورزی و دامداری هم اشاره کرد و گفت: تسهیلات، مقررات زائد و انسدادی، بوروکراسی فلج کننده و تمرکز بیش از حد اداری و مالی عرصه را بر خدمت رسانی تنگ نموده و نظام اداری کشور بسیار پر هزینه و کم فایده است و مردم از این همه سردرگمی خسته شده‌اند.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: آقای وزیر خوب می‌دانید موضوع آب برنامه میان مدت و بلند مدت لازم دارد و اخیرا کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شده و تدابیری برای کنترل مصارف در جریان است که امری پسندیده محسوب می‌شود اما دستورالعملی صادر و طی آن برای تمام اقلیم‌ها نسخه واحد تجویز شده که مطلوب نیست.
وی در پایان به طرح مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و خواستار رفع آنها شد.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران هراسی


صادرات


نطق

نظرات بسته شده است.