از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 43699

82 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، در پایان جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس، مصطفی کواکبیان با استناد به ماده ۷۹ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره به آتش کشیدن پرچم آمریکا در صحن علنی گفت: آقای نادر قاضی پور هفته گذشته در روزی که پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند، […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، در پایان جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس، مصطفی کواکبیان با استناد به ماده ۷۹ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره به آتش کشیدن پرچم آمریکا در صحن علنی گفت: آقای نادر قاضی پور هفته گذشته در روزی که پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند، بنده به رئیس جلسه اعتراض و درخواست واکنش کردم که گفتند شما که بسیجی هستید چرا می ترسید؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اذعان داشتند فراکسیون امید موافق آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی بوده است در صورتی که فراکسیون امید مخالف این موضوع بوده است.
که مطهری خطاب به کواکبیان گفت اینجا بحث فراکسیون نیست از خودتان دفاع کنید.
کواکبیان ادامه داد: رئیس جلسه نباید در مقابل اقدام تعدادی از نمایندگان آرام می نشست چرا که پرچم هر کشوری نشان هویت آن کشور است، رهبر معظم انقلاب نیز بارها اعلام کردند ما با ملت آمریکا مخالفتی نداریم و مشکل ما دولت و حاکمیت آمریکا است.
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اعتراض در این زمینه از سر ترس نیست، ما شجاعانه با دولت آمریکا مخالف بوده و این مخالفت را اعلام می کنیم اما نباید اقدام برخی نمایندگان به نام مجلس تمام شود. آن ها می توانستند در بیرون از مجلس پرچم آمریکا را آتش بزنند.

** راهکار اقدام در خروج از برجام در خود برجام است
در ادامه نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در تذکری درباره برجام گفت: راهکار اقدام در موضوع خروج از برجام در خود برجام وجود دارد یعنی در بند ۳ که مصوبه مجلس هم است روشن است که چه کاری باید انجام داد.
وی افزود: اگر امروز براساس قانون تزریق گاز را به نسل جدید سانتریفیوژها انجام دهیم طرف مقابل هیچ زمان این احساس ضعف را در ما مشاهده نمی کند، به دولت و مجلس توصیه می کنم که توپ خالی در نکنند و واقعا پای این قضیه بایستند ، به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت داخلی اتکا داشته باشند واز ظرفیت هایی که در منطقه و دنیا با شرکای خود داریم استفاده کنند.
نماینده مردم مشهد گفت: اگر دستگاه ها در این زمینه وارد نشوند قوه قضاییه وظیفه ورود دارد.
پژمانفر در ادامه به صدا و سیما و مسوولان فرهنگی و شهرداری ها درباره ماه مبارک رمضان تذکر داد و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم اما در هیچ کجای شهر حال و هوای ماه رمضان و معنویت مشاهده نمی شود. لازم است دستگاه های فرهنگی در این موضوع ورود جدی داشته باشند.
که علی مطهری در پاسخ به نماینده مشهد گفت: حساسیت شما در این موضوع درست است که حتما از چند روز قبل از ماه رمضان فضا سازی شود و صدا و سیما و شهرداری ها حتما باید این کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: دولت هم در این زمینه باید تسهیلاتی را برای کارکنان خود، کل مردم و کسبه ایجاد کند چرا که ماه رمضان در زمانی است که روزها بلند است. البته ما نه آن افراط دولت قبل را قبول داریم که گاهی ۳ ساعت از ساعت کار کم می کرد و نه این کار دولت فعلی را که اساسا توجهی به این موضوع که ساعت کار مقداری کمتر شود. امیدواریم دولت اقدامی در این مورد انجام دهد.

** خروج آمریکا از برجام قابل توجیه نیست
در ادامه بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی درباره خروج ترامپ از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام بدون تردید به هیچ وجه قابل توجیه نبوده است؛ البته همیشه نشان داده که آمریکا تابع مقررات و معاهدات و قراردادهای بین المللی نیست.
وی ادامه داد: شورای امنیت و سازمان ملل متحد و سازمان حقوق بشر هم هیچ تاثیری بر رفتارهای آمریکا نداشته و به هر شکلی که بخواهند عمل می کنند، از این رو ما باید کار خود را انجام داده و موضوعی که به نفع ملت ما است را پیگیری کنیم.

** دولت لایحه مساوی بودن حقوق همه حقوق بگیران را به مجلس ارایه دهد
علی وقف چی نماینده مردم زنجام و طارم در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور افزود: توجه ویژه به وضعیت فرهنگیان الزامی است، بر همین اساس بهتر است دولت لایحه مساوی بودن حقوق برای کلیه افرادی که از بیت المال حقوق دریافت می کنند را بر مبنای حقوق فرهنگیان به مجلس ارائه دهد تا پس از تصویب نمایندگان ثابت شود فرهنگیان اولین جایگاه را در کشور دارند.

** معلمان اجرای عدالت را می خواهند
حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و نمایندگان گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان حامل پیام مهمی بود، این حضور یعنی این که باید به فرهنگیان توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: راه توسعه و عبور از بحران ها و اجرای اقتصاد مقاومتی فقط از بستر معلمان عبور می کند بنابراین دولت باید معلمان را دریابد؛ برخورد فیزیکی با معلمان راه به جایی نبرده و معلمان تنها اجرای عدالت را می خواهند.
سیام**۱۰۵۸ /۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


برجام ۹۷


تذکرات

نظرات بسته شده است.