از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42904

77 بازدید

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزراء و وزیر امورخارجه ترکمنستان که در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده بعد ازظهرامروز -شنبه- با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار […]

به گزارش خطرنگار، از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزراء و وزیر امورخارجه ترکمنستان که در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده بعد ازظهرامروز -شنبه- با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از توسعه همکاری های بین دوکشور در زمینه های سیاسی اقتصادی ، فرهنگی و مردمی استقبال کرد وافزود: درزمینه افزایش همکاری ها هیچ محدودیتی نداریم و آماده توسعه و تعمیق روابط دو جانبه با کشور همسایه ترکمنستان هستیم.
وزیر امور خارجه ترکمنستان هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: ما آمادگی داریم در زمینه های مختلف روابط با جمهوری اسلامی ایران را توسعه دهیم.
طرفین همچنین در خصوص طیف وسیعی از زمینه های همکاری از جمله پروژه های گاز ، سوآپ، صنعت، کشاورزی، گردشگری، آموزشی، فرهنگی، تدوین رژیم حقوقی دریای خزر، بهره برداری از منابع دریای خزر، سرمایه گذاری شرکت های دو کشور، بررسی بحران آب، برگزاری مراسم نوروز، تسهیل رفت و آمدهای مرزی ، تعرفه های گمرکی ، همکاری های جاده ای و ریلی گفتگو و تبادل نظر کردند.
رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی و به منظور انجام سفری دو روزه وارد تهران شده است.
وی در این سفر با رئیس جمهوری مشاور بین الملل مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه در خصوص اخرین وضعیت روابط دوجانبه و پیگیری توافقات سفر رییس جمهوری به ترکمنستان رایزنی می کند.
رئیس جمهوری هفتم و هشتم فروردین ماه در راس یک هیئت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به ترکمنستان سفر کرد.
سیام**۲۰۲۱**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


روابط خارجی


ترکمنستان


ظریف

نظرات بسته شده است.