از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 42031

125 بازدید

طیبه سیاوشی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، اظهار داشت: بسیاری از کتابخوان های حرفه ای هستند که شاید تاکنون به نمایشگاه کتاب مراجعه نکرده باشند در مقابل، افراد زیادی به نمایشگاه می آیند که این مراجعه به کتابخوانی آنها […]

طیبه سیاوشی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خطرنگار، اظهار داشت: بسیاری از کتابخوان های حرفه ای هستند که شاید تاکنون به نمایشگاه کتاب مراجعه نکرده باشند در مقابل، افراد زیادی به نمایشگاه می آیند که این مراجعه به کتابخوانی آنها منجر نمی شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه علاوه بر رویداد بزرگ فرهنگی، دارای رویکردی اقتصادی فرهنگی است، یکی از دلایل بی رغبتی به خواندن کتاب را مساله ممیزی دانست و ادامه داد: با وجود اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم از میزان ممیزی ها کاسته شده با این وجود، ممیزی ها باعث شده میزان کتابخوانی به شدت کاهش یابد.
نماینده مردم تهران، قیمت بالای کتاب و کتابهای بی کیفیت را از دیگر عوامل بی رغبتی به مطالعه دانست و درباره شعار امسال نمایشگاه (نه به کتاب نخواندن ) افزود: چرا باید برای این شعار از دو واژه منفی استفاده شود، مگر (بیایید کتاب بخوانیم) چه اشکالی دارد که اکنون این شعار فاقد جذابیت انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: به اندازه ای در حوزه فرهنگ با زبان منفی صحبت کرده ایم که دیگر این نوع رفتار پاسخ نمی دهد و انتخاب این شعار نمی تواند افزایش کتابخوانی و سرانه مطالعه را سبب شود.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ اردیبهشت ماه با شعار «نه به کتاب نخواندن» آغاز شده و به مدت ۱۰ روز در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.
برخی مخاطبان و ناشران و کتاب دوستان بر این باورند، با وجود اینکه شعار امسال مبتکرانه و تداعی کننده نوعی چالش در ذهن است اما دارای بار منفی بوده و مخاطب را به کتابخوانی ترغیب نمی کند.
فراهنگ**۱۸۸۰**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب ۹۷


مجلس

نظرات بسته شده است.