از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41990

89 بازدید

محمد حسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، از بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در جلسه امروز – دوشنبه – هیات رییسه مجلس خبر داد و اظهارداشت: در این جلسه پس از بحث و بررسی کلیات این طرح مصوب شده تلقی شد چراکه کلیات نیازمند دو سوم […]

محمد حسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، از بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در جلسه امروز – دوشنبه – هیات رییسه مجلس خبر داد و اظهارداشت: در این جلسه پس از بحث و بررسی کلیات این طرح مصوب شده تلقی شد چراکه کلیات نیازمند دو سوم آرای نمایندگان نیست.
وی توضیح داد: جزییات این طرح بدلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه ، نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است.
عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: کلیات این طرح تصویب شده است و برای جزییات آن باید دوباره رای گیری شود.
فرهنگی ادامه داد: اگر در بررسی جزییات این طرح دو سوم آرای مجلس را کسب نکرد در کمیسیون مشترک یا باردیگر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و نمایندگان پیشنهادهای خود را ارائه دهند تا موارد مغایرت آن از بین برود.
به گزارش خطرنگار، بررسی کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته در مجلس حواشی زیادی را در بر داشت، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از رای گیری خطاب به نمایندگان گفت این طرح دارای بار مالی و خلاف برنامه ششم توسعه است و بنابراین برای تصویب نیاز به دو سوم رای نمایندگان دارد.
کلیات این طرح، ۱۳۹ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع را کسب کرد و رییس مجلس اعلام کرد که به دلیل این که بار مالی دارد نیاز به دو سوم آرای مجلس است از این رو کلیات این طرح تصویب نشده است.
این موضوع با اعتراض شدید شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رو به رو شد، حدود ۴۰ نفر از مجلسی ها به جایگاه هیات رییسه رفتند و با اعتراض شدید خواستار تجدید نظر در رای گیری شدند.
این نمایندگان با اعتراض اعلام کردند که این رای گیری نیاز به دو سوم آرای نمایندگان ندارد، نهایتا لاریجانی گفت: این موضوع را دوباره در هیات رییسه بررسی می کنیم اگر خلاف برنامه نبود، مجددا در هیات رییسه در مورد آن بحث می کنیم.
براساس این طرح ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی وظایف واختیاراتی که به موجب قوانین و مقررات داراست به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می شود.
سیام**۹۱۲۱ **۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


وزارت میراث فرهنگی


مصوبه

نظرات بسته شده است.