از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41752

93 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رییسه گفت: ما می خواهیم از رییس جمهوری برای جلسه علنی یا غیرعلنی درخصوص فیلترینگ تلگرام دعوت شود زیرا مردم از ما سوال می کنند اگر رییس جمهور مخالف است چرا بعضی ها می گویند […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رییسه گفت: ما می خواهیم از رییس جمهوری برای جلسه علنی یا غیرعلنی درخصوص فیلترینگ تلگرام دعوت شود زیرا مردم از ما سوال می کنند اگر رییس جمهور مخالف است چرا بعضی ها می گویند ایشان مخفیانه با فیلترینگ موافقت کرده است و اگر موافق است چرا می گوید که مخالف است.
وی افزود: ما از رییس جمهوری می خواهیم برای پاسخ به این سوالات و پاسخ به افکار عمومی در مجلس شورای اسلامی حضور یابند.
در ادامه حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رییس جمهوری گفت: مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند که طرف مقابل شما بدعهد است، سوال من این است که از تصویب برجام چه خیری به ما رسید؟
وی ادامه داد: مگر رئیس جمهور همه مشکلات کشور را به برجام گره نزد؟ مگر در همین صحن مجلس آقایان ظریف، عراقچی و صالحی قول ندادند و قسم نخوردند که همه تحریم ها برطرف می شود؟
نماینده مردم فلاورجان در ادامه به رد لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، لایحه اصلاح قانون پولشویی و لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو اشاره کرد و گفت: این سه لایحه نسخه دیگری از FATF است؛ چرا با دست خودمان، خودمان را تحریم می کنیم؟ با این کار اختیارمان را به دست دیگران می دهیم که هر وقت خواستند به بهانه تروریسم ما را تحریم جدی کنند، با این لوایح خودمان را گرفتار می کنیم.
موسوی لارگانی در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: شما برای ریشه کن کردن فقر چه کردید؛ در حالی که شما قول داده بودید فقر را ریشه کن می کنید؟ چرا وقتی نمی توانید به وعده های خود عمل کنید قول می دهید، اگر توان ندارید تقصیرها را برای رهبر معظم انقلاب بیان نکنید.
وی افزود: تلگرام چه ربطی به رهبر معظم انقلاب دارد که می گویید از اولین شخص مملکت سوال کنید؟
در ادامه مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: در اثر ضعف و عدم نظارت و سوء عملکرد دولت دوازدهم حدود ۶ میلیون نفر از مردم ایران گرفتار مصیبت موسسات مالی غیرمجاز و یا موسسات مجاز تابلودار شده اند، به گونه ای که زندگی برخی آنها در حال فروپاشی و بعضی هم متلاشی شده است.
وی در ادامه به طرح سوال خود به همراه ۱۰۰ نماینده دیگر از رییس جمهور اشاره کرد و گفت: این سوال دارای ۶ محوربا موضوع های موسسات مالی، قاچاق، بیکاری و اشتغال، رکود، بقای تحریم ها و جهش ارزهای خارجی به گونه ای که حدود ۶ ماه ارزش پول ملی در حدود ۴۸ درصد کاهش یافت، طرح شده است.
ذوالنوری یادآور شد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از یک هفته که سوال به رئیس جمهور ارائه می شود، نمایندگان رئیس جمهور باید با سوال کنندگان مذاکره کنند و پس از مهلت یک هفته ای، اگر نمایندگان مردم از پاسخ آنها متقاعد نشوند، رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد تا در صحن علنی مجلس حضور پیدا کند و به مردم پاسخ دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به روحانی گفت: چه موضوعی سبب شده که شما استنکاف کرده، اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس را زیر پا می گذارید؟ و به نمایندگان ملت و دستگاه نظارتی بی اعتنایی می کنید، در حالی که دو ماه از طرح سوال می گذرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: شما مکررا از شفافیت و اطلاع رسانی به مردم صحبت می کنید و علیرغم اینکه دو برابر نمایندگان فرصت دارید، فرصت سوزی می کنید و نمایندگان شما در مجلس حضور نمی یابند. چرا در محکمه ای که سوال و پاسخ آن به قضاوت گذاشته می شود، پاسخ نمایندگان را نمی دهید؟
معصومه آقاپورعلیشاهی نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به دستگاه قضا گفت: دستگاه قضا ۲۵ سال است در مورد پرونده بخش صوفیان اعمال نظر نکرده است و ۳۶ هزار نفر درگیر این موضوع هستند.
وی از قوه قضاییه خواست هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند.
سیام**۱۰۵۸ /۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


تذکرات شفاهی


نمایندگان مجلس

نظرات بسته شده است.