از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41713

36 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی مطهری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس با قرائت آیه فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ اظهارداشت: حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما که البته بر زبان نمی آورد، این است که شما باید از آرمان […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی مطهری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس با قرائت آیه فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ اظهارداشت: حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما که البته بر زبان نمی آورد، این است که شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید تا ما به بانک های بزرگ جهانی اجازه مبادلات بدهیم و شما بتوانید به رفاه برسید.
وی تصریح کرد: پاسخ این است که هیات من الذله، ما تن به خواری نخواهیم داد و نیازهای مادی خود را نیز با تکیه بر توان داخلی و روابط خوب با کشورهای مستقل تامین خواهیم کرد.
مطهری تاکید کرد: آمریکا باید بداند که هر تصمیمی بر خلاف منافع ملت ایران بگیرد پاسخ سختی دریافت خواهد کرد، چنانچه که از برجام خارج شود با چه اعتباری می خواهد با کره شمالی مذاکره کند.
وی ادامه داد: زیرا در صورت خروج آمریکا از برجام ضمن تنزل جایگاه جهانی آمریکا از طرف ایران اتمام حجت است که ما آمدیم و طرف مقابل نقض پیمان کرد و در صورت عدم خروج باز به نفع ایران است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم افزود: آنها دو موضوع را بهانه کرده اند یکی توان موشکی و دیگر نفوذ منطقه ای ایران. آیا آمریکا اجازه می دهد دربار توان موشکی اش ما تصمیم بگیریم؟
مطهری به انتخابات آزاد مجالس لبنان و عراق نیز اشاره کرد و گفت: این انتخابات نشان می دهد که نفوذ ایران در منطقه در جهت تحکیم دموکراسی است نه برای منافع خود و اصولا نفوذ ایران در کشورهای منطقه نفوذ فکر و ایدائولوژیکی است.
وی همچنین درمورد موضوع حصرتصریح کرد: برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود، دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ را تکذیب کرد، بهتر بود ایشان قبل از تکذیب از مقامات مافوق خود سوال می کرد. اصولا دادستان ها نباید در هر موضوعی وارد شوند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: موضوع ورود دادستان کل کشور به مسئله شورای شهر و شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی ایران شد، همینطور برخی اقدامات دادستان مشهد.
مطهری بیان کرد: مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی مفتوح است، لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می شد، سریع تر به اطلاع مردم برسد.
وی به موضوع فیلترینگ تلگرام هم اشاره کرد و یادآور شد: بهتر بود فیلتر تلگرام از طریق قانونی انجام می شد، قانون کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای ۱۳ عضو و از نهادهای مربوطه است مسئول این کار قرار داده نه قوه قضاییه را.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: اگر حکم حکومتی در کار بوده لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می پذیرند زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت، انسانی حکیم می دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می دهد.
وی ادامه داد: رییس جمهوری به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد. وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی از خود نشان دهد.
مطهری با بیان این که دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن نشانه ضعف است، گفت: مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند اما دو گانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که کیان ایران اسلامی را تهدید می کند.
وی یادآور شد: این مسئله که در مسئله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تایید نمی کند و در مواردی دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد به صلاح کشور نیست، وی در بخش دیگری از نطق خود گفت: قیام و انقلاب مهدی (عج) آخرین حلقه از حلقات نبرد حق و باطل است و جنبه جهانی دارد نه منطقه ای یا قومی و یا فرقه ای.
وی افزود: استاد مطهری در دوماه و نیمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قید حیات بودند بر چند مسئله تاکید داشتند، یکی احترام به آزادی ها و اینکه خیال نکنیم با جلوگیری از اظهار نظر مخالف از انقلاب و اسلام دفاع می کنیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: از اسلام فقط با یک نیرو می توان دفاع کرد و آن آزادی دادن به افکار مخالف و پاسخ دادن به شبهات است.
وی دومین مسئله مورد تاکید شهید مطهری را استمرار عدالت خواهی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان چند روز بعد از پیروزی انقلاب به صراحت فرمود اگر جمهوری اسلامی به مسئله عدالت اجتماعی اهمیت ندهد شکست خواهد خورد.
مطهری با بیان این استقلال فرهنگی ومکتبی از دیگر موضوعات مورد تاکید شهید مطهری بود، گفت: ما نباید نسبت به فرهنگ غرب یا شرق دچار خودباختگی و خود کم بینی شویم.
وی به وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری توصیه کرد توجه بیشتری به نشر ارزش های استاد مطهری میان دانش آموزان و دانشجویان داشته باشند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه با بیان این که امروز کشور ما به خاطر خباثت های آمریکا و کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ضرورت هم دلی و وحدت ملی مضاعف شده است.
وی تصریح کرد: امام (ره) همواره همه اقشار و اقوام به وحدت کلمه فرا می خواند، آنچه ما را به پیروزی رساند وحدت کلمه بود و آنچه که نهضت را ادامه می دهد نیز وحدت کلمه است. قرآن کریم تفرقه و تشدد را یکی از عوامل انقراض اجتماعات بشری شمرده است.
مطهری یادآور شد: پدید آمدن اسرائیل غاصب نیز از نتایج تفرقه ای است که میان عرب ها و ترک ها در حکومت عثمانی توسط اروپایی ها بوجود آمد که حدود ۷۰ سال است مسلمانان را به خود مشغول ساخته و مانع پیشرفت آن ها شده است.
وی همچنین گفت: رییس جمهوری باید با زبان ساده شرایط داخلی و خارجی کشور را برای مردم تشریح کند آنگاه مردم هم همراهی و مقاومت خواهند کرد.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مطهری


برجام


نطق

نظرات بسته شده است.