از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41516

79 بازدید

به گزارش خطرنگار، علاءالدین بروجردی روز شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، در رابطه با اظهارات سناتور آمریکایی مبنی بر عدم خروج ایالات متحده از برجام و تمدید توافق برای مدت کوتاهی، گفت: باید اذعان کرد ترامپ بازنده بازی است که در خصوص برجام شروع کرده است.نماینده مردم بروجرد در […]

به گزارش خطرنگار، علاءالدین بروجردی روز شنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، در رابطه با اظهارات سناتور آمریکایی مبنی بر عدم خروج ایالات متحده از برجام و تمدید توافق برای مدت کوتاهی، گفت: باید اذعان کرد ترامپ بازنده بازی است که در خصوص برجام شروع کرده است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی توافق مهم بین المللی توسط کشور آمریکا مورد نقض یا تهدید به نقض می شود، عملا با حیثیت بین المللی این کشور بازی می شود و نشان می دهد ایالات متحده در عرصه بین الملل قابل اعتماد نیست.
وی ضمن تاکید بر اینکه ایران پایبندی همیشگی به توافقنامه های بین المللی داشته است اظهارداشت: به دلیل این پایبندی، ایران به توافقنامه برجام احترام می گذارد، البته باید اذعان کرد اگر قرار باشد آمریکایی ها از طریق خروج از برجام یا نقض توافقنامه مجددا تحریم ها را برقرار کنند، طبیعتا با توجه به اینکه معادله دو سویه است استمرار محدودیت ها برای کشورمان قابل توجیه نخواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما منتظر تاریخ مورد نظر ایالات متحده خواهیم ماند و بر اساس تصمیمات آنها اقدامات پیش بینی شده لازم وارد مرحله اجرا خواهد شد.
به گزارش خطرنگار، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است ۲۲ اردیبهشت درباره تمدید توقف تحریم های کنگره آمریکا بر ضد ایران تصمیم بگیرد و به کنگره این کشور اعلام کند؛ تصمیمی که تحلیلگران و بیشتر دیپلمات های حوزه برجام معتقدند بار سنگین هزینه آن به لحاظ اعتبار بین المللی، سیاسی و حتی اقتصادی آن نه تنها متوجه دولت آمریکا و شرکای برجام، بلکه متوجه امنیت جهانی خواهد بود.
ترامپ در ۱۸ ماه گذشته نیز هر بار با فضاسازی های رسانه ای تلاش کرده است آینده برجام را با چالش مواجه کند و اکنون نیز که قرار است در ۲۲ اردیبهشت تصمیم خود را برای یک دوره سه ماهه دیگر اعلام کند، اروپایی ها را با دغدغه و اما و اگرهای «شاید آمریکا از برجام خارج بشود یا نشود» رو به رو کرده است.
این در حالی است که ترامپ در ماه اکتبر ۲۰۱۷ (مهرماه ۹۶) نیز گفته بود که این بار آخر است که توقف اجرای تحریم ها بر ضد ایران را تمدید می کند، البته او در ابتدای سال ۲۰۱۸(ماه ژانویه) نیز به نوع دیگری توقف تحریم ها بر ضد تهران را تایید و تکرار کرد و حالا باید ببینیم وی در ماه می ۲۰۱۸ برای تداوم توقف تحریم ها چه تصمیمی می گیرد.
سیام**۹۱۲۱ /۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


بروجردی


برجام

نظرات بسته شده است.