از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 41058

93 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، علی مطهری عصر سه شنبه در سومین ویژه برنامه «بی کرانگی» نکوداشت آفرینندگان دانایی در فرهنگسرای ارسباران با توجه به همزمانی سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری درباره ماهیت قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج) سخن گفت و اظهار کرد: شهیدمطهری معتقد بودند که ما نباید قیام و […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، علی مطهری عصر سه شنبه در سومین ویژه برنامه «بی کرانگی» نکوداشت آفرینندگان دانایی در فرهنگسرای ارسباران با توجه به همزمانی سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری درباره ماهیت قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج) سخن گفت و اظهار کرد: شهیدمطهری معتقد بودند که ما نباید قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج) را یک مسئله کوچک تلقی کنیم و گمان کنیم که این موضوع تنها مربوط به مردم ایران و شیعیان است بلکه نه تنها اهل سنت، سایر ادیان هم به ظهور و قیام یک مصلح جهانی اعتقاد دارند و اختلاف فقط در شخص قیام کننده است و برخی نیز معتقدند که یکی از فرزندان رسول خدا قیام خواهد کرد.
وی با اشاره به آیه «اَنَّ الْاَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحُونَ» افزود: براساس این آیه، زمین و اداره آن به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید و امروز هم سخن از حکومت واحد جهانی به میان می آید، شاید در ۵۰ سال گذشته مطرح کردن این موضوع، خیلی مانوس نبود اما امروز با توجه به پیشرفت ارتباطات و مشکلات مشترک کشورها بسیاری از متفکران معتقدند که تنها راه حل مشکلات جهان، تشکیل حکومت واحد جهانی است.
فرزند شهید مطهری، آینده صلح و عدالت جهانی را از دیگر موضوع های مورد توجه این شهید عنوان کرد و گفت: بنا به نظر شهیدمطهری، اسلام برخلاف برخی متفکران غربی که معتقدند بشر رو به زوال پیش می رود، نوعی خوش بینی به آینده بشریت داشته و آینده او را آینده صلح، دوستی و عدالت می داند و خداوند بشر را از پرتگاه هایی که ما احساس می کنیم، نجات داده و ما نسبت به آینده او بدبین نیستیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی معتقدند انقلاب حضرت مهدی(عج) ماهیت انفجاری دارد، اظهار کرد: بنابر نظر آنان از پیامبر(ص) نقل شده حضرت مهدی(عج) زمانی ظهور خواهد کرد که جهان پر از ظلم و جور شده و باید به نقطه ای برسیم که جامعه بشریت به نقطه انفجار برسد که شهید مطهری این دیدگاه را نمی پذیرد.
وی با اشاره به اینکه بنا به نظر شهیدمطهری قیام حضرت مهدی(عج) هیچ تکلیفی را از ما ساقط نمی کند، گفت: درست است حضرت مهدی(عج) زمانی ظهور خواهد کرد که ظلم و جور به حد اعلای خود رسیده اما این طور نیست این ظلم و جورها، منافات با اصلاحات مستمر داشته باشد و ما هیچ یک از تکالیف خود را انجام ندهیم بلکه ما موظف به انجام اصلاحات اجتماعی هستیم.
مطهری با بیان اینکه ما در صورت پذیرفتن انقلاب انفجاری با مشکلات متعددی مواجه می شویم، افزود: در انقلاب اسلامی هم افرادی با گرایش های چپ و مارکسیستی معتقد بودند که جامعه باید به حد انفجار برسد و در میان یک نهضت و انقلاب نباید حرکت های اصلاحی انجام شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس نظر شهیدمطهری انقلاب اسلامی یک انقلاب آگاهانه است، گفت: در این انقلاب، مردم تحت فشار امور مادی و معیشتی، قیام نکردند بلکه قیام در اثر فشار امور مادی، امر مشترک میان انسان و حیوان است.
مطهری خاطرنشان کرد: جامعه بشری در انقلاب حضرت مهدی(عج) باید به بلوغ و کمال برسد تا شایستگی لازم را پیدا بکند، لذا تا زمانی که ۳۱۳ نفر اصحاب خاص امام زمان پیدا نشدند، قیام صورت نخواهد گرفت و جامعه بشری باید برای این قیام آماده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری گرامیداشت برای شهیدمطهری، گرامیداشت راه، تفکر و اندیشه ایشان است و ما امروز با وجود مشکلات داخلی و خارجی در کشور، ضمن نیاز به وحدت و همدلی محتاج چنین تفکری هستیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین با اشاره به جایگاه والای شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: ایشان نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۳۱ یعنی ۶۷ سال گذشته به نگارش درآوردند اما همچنان این اثر جدید است و می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
سعید اوحدی گفت: ما نیازمند برگزاری آیین گرامیداشت برای بزرگانی همچون شهیدمطهری هستیم تا بیشتر با تفکرات و اندیشه های آنان آشنا شویم.
به گزارش خطرنگار، سومین ویژه برنامه «بی کرانگی» همزمان با ولادت حضرت مهدی (عج) با هدف نکوداشت آفرینندگان دانایی، گرامیداشت سی و نهمین سالروز شهادت علامه استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت «مقام معلم» به همت خانه موزه شهید مطهری و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، فاطمه ذوالقدر، پروانه مافی، حجت الاسلام احمد مازنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجید فراهانی و علی عطا اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در این ویژه برنامه از محمد ضیمران فیلسوف، مدرس فلسفه هنر و عضو گروه فلسفه هنر فرهنگستان هنر، هما جدّی کار هنرمند باسابقه و پیشکسوت تئاتر عروسکی و مدرس نمایش های عروسکی دانشگاه هنر و جلال متولی هنرمند پیشکسوت و معلم برگزیده هنرستان های تهران تجلیل شد.
اجرای موسیقی با حضور حسام الدین سراج، و رونمایی و اجرای قطعه «معلم» ساخته سرژیک میرزائیان با همراهی گروه کُر فرهنگسرای ارسباران از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.
در حاشیه ویژه برنامه «بی کرانگی» نمایشگاه گروهی «امید و انتظار» به سرپرستی سروش عریان با ۵۰ اثر خوشنویسی و تذهیب از هنرمندان غلامرضا راه پیما، علیرضا پهلوان زاده و رضوان داوودآبادی فراهانی با موضوع نیمه شعبان و مهدویت گشایش یافت، عواید حاصل از این نمایشگاه به نفع انجمن ام اس ایران تعلق می گیرد.
نمایشگاه گروهی «امید و انتظار» به مدت یک هفته تا ۱۸ اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان است.
تهرام/۷۲۴۵/ ۱۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرهنگسرای ارسباران


شهید مطهری


علی مطهری

نظرات بسته شده است.