از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 31297

100 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، جلسه علنی امروز مجلس برای بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی ساعت ۸:۱۵ دقیقه و با حضور ۲۳۳ نماینده آغاز شد.**در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، جلسه علنی امروز مجلس برای بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی ساعت ۸:۱۵ دقیقه و با حضور ۲۳۳ نماینده آغاز شد.
**در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و بیژن زنگنه وزیر نفت حضور دارند.
**علی وقف چی نماینده زنجان، محمود صادقی نماینده تهران، حسین مقصودی نماینده سبزوار، صدیف بدری نماینده اردبیل، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود، محسن کوهکن نماینده لنجان و محمد صادق حسنی نماینده رشت امروز براساس قرعه کشی برای سخنرانی در موافقت با استیضاح حجتی انتخاب شدند.
**جلسه استیضاح حجتی همانند جلسه استیضاح روز گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آرامش و بدون هیاهو در حال برگزاری است، این در حالی است که در جلسه صبح روز گذشته استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجلس بسیار شلوغ و پرهیاهو بود.
**در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری نماینده قم به همراه جمعی از دیگر نمایندگان سوال کننده از رییس جمهوری برای دقایقی به دور حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهوری جمع شدند و با وی گفت وگو کردند.
**گفت وگوها و مذاکرات دو نفره و چند نفره نمایندگان نیز امروز داغ است و آنان در بخش های مختلف صحن علنی به گفت وگو در مورد استیضاح می پردازند.
**اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در هنگام قرائت نام موافقان استیضاح یک دفعه نام زهرا سعیدی نماینده مبارکه را قرائت کرد در حالی که در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس نام وی به عنوان موافق استیضاح قرائت نشده بود، ولی به دلیل آماده نبودن زهرا سعیدی، نام حسن نوروزی نماینده رباط کریم و موافق بعدی استیضاح که نام وی نیز در ابتدای جلسه علنی مجلس قرائت نشده بود را قرائت کرد.
رنجبرزاده از نوروزی نماینده رباط کریم خواست که در پشت تریبون قرار گیرد زمانی که با تعلل وی مواجه شد خطاب به نوروزی گفت شما هم آمادگی ندارید؟ ولی بعد از دقایقی حسن نوروزی پشت تریبون مجلس قرار گرفت و در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی سخنرانی کرد.
پس از حسن نوروزی نماینده رباط کریم، زهرا سعیدی نماینده مبارکه پشت تریبون مجلس قرار گرفت و در موافقت با استیضاح وزیر جهادکشاورزی سخنرانی کرد.
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس از محمود صادقی که نامش برای سخنرانی به عنوان موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در قرعه کشی انتخاب شده بود سخنرانی کند که وی اعلام کرد برای سخنرانی آمادگی ندارد.
**محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در هنگام قرار گرفتن پشت تریبون برای سخنرانی مدارک زیادی همراهش بود که این موضوع باعث شد، لاریجانی به شوخی به وی بگوید: آیا همه این‌هایی که همراه آورده‌اید را می خواهید بخوانید؟
محمود حجتی با خنده گفت: خیر.

**زمانی که غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به عنوان مخالف استیضاح می خواست سخنرانی کند لاریجانی خطاب به وی گفت: از قیافه آقای جعفرزاده مشخص است که پنج دقیقه بیشتر سخنرانی نمی کند که جعفرزاده به وی گفت که شما از راه دور قیافه شناسی می کنی وای به حال این که نزدیک شما شویم، در ادامه جعفرزاده به مدت ۱۵ دقیقه در حمایت از حجتی سخن گفت.
نماینده مردم رشت در مجلس همچنین در مورد برخی تهمت‌ها، گفت: یکی از همکاران‌ ما در صفحه اینستاگرامش گفته که دولت شام داد تا وزیرانش باقی ماند، آقای لاریجانی چه کسی این شام را خورد؟ چرا برخی شان مجلس را با این اظهارات تنزل می‌دهند.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


حاشیه


استیضاح حجتی

نظرات بسته شده است.